Avatar billede nullbit Nybegynder
08. maj 2004 - 11:47 Der er 1 løsning

Printserver på standalone server

Hejsa, har installeret windows 2003 server std. edition som standalone server (og er derfor ikke på vort domæne) og påregner at benytte den til vort administrative system (SAP Business One) hvor brugerne logger på via Remote Desktop og med tiden benytte terminal server.

Tænkte dog på, at den også kunne benyttes som printserver for fax og laserprint. Men jeg kan sandt for dagen ikke finde ud af hvordan. Jeg har aktiveret/installeret printserveren via servermanageren.

Jeg har oprettet og delt printerne. De virker via remote desktop på windows 2003 serveren, men fra det øvrige netværk vil de bare ikke.

Uanset om jeg bruger brugernavne/password fra domænet (som styres at linux) eller lokalt på windows 2003 serveren.

Jeg kan bare ikke authendicate med brugernavn og pass - er der en venlig sjæl som vil forklare en deltids admin hvad det er som jeg skal gøre?

/null_bit
Avatar billede nullbit Nybegynder
08. maj 2004 - 14:49 #1
lukket - det var en windows xp home som gav problemerne. Det virkede på win xp prof.

/null_bit