Avatar billede mrslayer Nybegynder
06. maj 2004 - 13:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Returnere recordset eller? (MySQL C API)

Hejsa.

Når jeg i min SQL streng henter f.eks alt indhold ud fra en tabel, hvordan får jeg så returneret alt det indhold? (jeg har lavet en funktion der henter indholdet ud).

Jeg har tænkt på om man bare skulle gemme pointerne i et char array og så returnere det array, eller er der måske en anden og mere ligetil måde at gøre det? Jeg har set at man i ADO bruger et recordset, er der noget lignende det? Umiddelbart giver hverken MySQL C API doc'en eller google mulighed for dette.

MVH: Lasse
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2004 - 14:28 #1
Øh.

mysql_store_result returnerer et MYSQL_RES som jeg synes ligner et result set !

Har du læst http://www.eksperten.dk/artikler/206 ?
Avatar billede mrslayer Nybegynder
06. maj 2004 - 15:05 #2
Nope. jeg anede slet ikke der var artikler her.
Min fejl var nok at jeg havde misforstået MYSQL_RES en del så, du er nu lykkedes mig at gøre det 100% som jeg vil. Dejligt dejligt.

tak champ.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2004 - 15:07 #3
Så vil jeg ligge et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2004 - 15:08 #4
http://www.eksperten.dk/artikler/282

bygger iøvrigt lidt videre på artikel 206 med nogle forskellige C++ muligheder
Avatar billede mrslayer Nybegynder
06. maj 2004 - 20:05 #5
Men arne du har vist også et par andre spørgsmål du har fixet for mig, hvor du ikke har svaret i.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2004 - 20:08 #6
Jeg vil flux smide en stribe svar