Avatar billede Kengun Praktikant
05. maj 2004 - 15:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Database muligheter i Frontpage2000

Jeg har sett noen spørsmål her på Eksperten angående database i Frontpage. Jeg bruker Frontpage2000 og lurer på om database også kan brukes i FP2000 eller om database er noe nytt i FP2002? Hvis det i det hele er mulig med database i FP2000, så ville det være nice med litt informasjon hvordan man gjør.
Avatar billede gertp Nybegynder
05. maj 2004 - 16:56 #1
det kan man også i fp2000.
du kan lave en lille test med en formular.
højreklik i formularen og vælg egenskaber, vælg send til database, og klik derefter på indstillinger. klik på opret database, så laver fp selv en database
Avatar billede Kengun Praktikant
05. maj 2004 - 18:23 #2
mange takk :)
Avatar billede Kengun Praktikant
05. maj 2004 - 18:43 #3
jeg har laget en liten test: www.kengun.com/test - Når jeg klikker på [Send] så kommer denne teksten frem: "Form Confirmation. Thank you for submitting the following information: Kommentarer testReturn to the form.". Vet du hvordan man kan forandre den engelske tekst til norsk/dansk?
Avatar billede Kengun Praktikant
05. maj 2004 - 19:00 #4
hmm, jeg kan ik vælge "send til database" (den er grået ud). Jeg har FP Extensions på mit webhotel. Trænger jeg noget andet, som jeg måske ik har, for at den skal kunne lave en database? Jeg har også php med mySQL, men dette kan jeg jo ik bruge sammen med FP sin database funktion. Ups, det blev visst mange spørgsmål. Jeg må visst kaste mere points i....
Avatar billede Kengun Praktikant
06. maj 2004 - 08:39 #5
jeg har funnet ud at grunden til at jeg ik kan "sende til database" er fordi jeg kører med PHP og ikke med ASP. man må have ASP og noget ODBC for at få det til at køre sammen med FP.
Avatar billede gertp Nybegynder
10. maj 2004 - 08:18 #6
mht form confirmation, så kan du samme sted som du vælger 'opret database' skrive url'en på en side du selv har lavet. på den side kan du så vælge bare at skrive hvad du nu synes, eller du kan indsætte resultaterne fra formularen sammen med din egen tekst.
i den danske version af fp, skal du vælge 'indsæt', 'komponent', 'bekræftelsesfelt'