Avatar billede brynil Nybegynder
12. februar 2001 - 20:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stored Procedure - Exec.syntax problem

Hej!
Håber nogen vil hjælpe mig videre.

Denne sql fungerer fint når jeg laver en forespørgsel vhja post fra en anden asp side:

sqlstring=\"SELECT * FROM vareregister WHERE stream LIKE \'\"& \"%\" & requestDB + \"%\'\"

Oprettet som en StoredProcedure i Access-databasen ser den sådan ud og fungerer fint i Access2000:

SELECT [Item_number], [Description], [Stream] FROM vareregister WHERE Stream Like \"*\" & [@input3] & \"*\";

Når jeg så forsøger at udføre ovenn. sp i min asp-side får jeg ingen records eller fejlmeddelelser. Jeg forsøger at gøre det på følgende måde:

set rsItemList=myConnection.Execute (\"exec StoredProc2 \'requestDB\'\")

Jeg har forsøgt at ændre * til %, indsat og fjernet utallige [], (), {}, @ osv osv men det er ikke lykkedes mig at få nogen respons udover fejlmeddelelser.
requestDB, som kommer fra min anden asp-side, bliver slet ikke genkendt/opdaget af programmet, for jeg kan skrive hvad som helst istedet, med samme manglende respons.

Vi nogen hjælpe mig med den rette syntaks.

Jeg håber dette er tilstrækkeligt og
på forhånd mange tak!

Birger
Avatar billede tipper Nybegynder
13. februar 2001 - 13:25 #1
Understøtter Access2000 SP???
Nå, det gør den vel. Din requestDB er det en variable? Eller er det dit request til URL?
Hvis det er det sidste er det forkert, mangler en parantes. Mangler måske også komma i dit kald til SP.
Avatar billede brynil Nybegynder
13. februar 2001 - 19:53 #2
requestDB kommer fra variablen:

requestDB=Request.Form(\"lstStreams\")

-altså fra \'spørgesiden\'.

Men...jeg har været rundt og se på indlæg, og jeg er lidt usikker på om det nu er helt så enkelt at anvende sp som jeg troede.
Jeg er ny på ASP og mine sider er MEGET simple. Derfor kan problemet ligge et helt andet sted.
Hvis det er tilfældet, vil jeg hellere komme tilbage til emnet senere og blot anvende simpel querystreng.
Avatar billede flemming Nybegynder
13. februar 2001 - 21:48 #3
Du kan ikke udføre en store procedure med parametre på den måde - sådan virker det bare ikke. Du kan ikke overførste parametre til prceduren ved at skrive den umiddelbat efter funktionskaldet.

Du skal i stedet benytte commando objektet og  parameter object for at få din procedure udført korrekt. Kig i hjælpen efter \"ADODB.Command\" objektet.
Avatar billede brynil Nybegynder
14. februar 2001 - 17:03 #4
Hej Flemming og tak. Jeg blev næsten klar over det da jeg gennemgik andre indlæg her, men jeg håbede... Jeg må lære noget mere.