Avatar billede Kasper Nybegynder
12. februar 2001 - 19:55 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Windows 2000

Hvordan spærer jeg for brugerene, så de ikke kan gå ind i kontrolpanelet og ændre på noget?
Avatar billede seider Nybegynder
12. februar 2001 - 20:17 #1
du skal installere / bruge policy manageren.

i windows 95 + 98 heder den poledit og er en ekstra egenskab. under nt er det noget du klare ved at definere bruger grupper og hvilke retigheder de har.

Under 2000 er det sikkert bare at gå ind under indstillinger og rette på brugernes retigheder. det afhænger lidt af om det er normal, server, eller advanced server. jeg synes personligt de stinker, men hvad jeg er også den lykkelige ejer af Winnt 3.51 :)

/* seider */
Avatar billede burningice Nybegynder
12. februar 2001 - 20:20 #2
start>run>mmc
ctrl+m
alt+d
tilføj local computer policy
user configuration>administrative templates>controlpanel
Avatar billede truti Nybegynder
13. februar 2001 - 01:36 #3
Hmmm man kan da ikke total sikre 2000.....
Man vil altid kunne kommer ind med en backdoor
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. februar 2001 - 06:54 #4
truti> Jo, man kan godt total sikre en Windows 2000 - selvfølgelig, hvis man efterlader en \"backdoor\", så er den ikke total sikker..

Windows 2000 skal være total sikker (ellers ville man ikke kunne køre ASP (Application Service Provider).
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. februar 2001 - 06:56 #5
Sidste sætning> (ellers ville man ikke køre ASP (Application Service Provider) på en Windows 2000).
Avatar billede burningice Nybegynder
14. februar 2001 - 02:44 #6
win2000 er så sikker som det nu engang kan blive... men alt kan brydes... det har vi også set med linux, som skulle være ååh, så sikkert ;)
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. februar 2001 - 09:35 #7
Ja, ihhh hvor sikkert ... jeg bliver scannet nogle gange i timen på port 27374, som har noget afgøre med et sikkerhedshul i RedHat...

http://xforce.iss.net/alerts/advise71.php

Jeg bliver også scannet på andre porte, som jeg ikke lige ved noget om - endnu...