Avatar billede niklaj Nybegynder
03. maj 2004 - 21:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows XP SP1 installation

Jeg har lige lavet en frisk installation af Windows XP Pro, med en ny indkøbt version, hvilket gav en del problemer. Jeg har fået løst de fleste af mine problemer, der er dog stadig et tilbage. Når jeg vil installere Service Pack 1 går det fint lige indtil sidst hvor den kommer med en fejl-meddelse "Katalogfiler kunne ikke installeres". Jeg har forsøgt mig med alle de muligheder jeg har kunne komme i tanke om for at få det til at fungere, men det virker stadig ikke.
Avatar billede hcma Novice
04. maj 2004 - 02:14 #1
Avatar billede hcma Novice
04. maj 2004 - 02:14 #2
Avatar billede niklaj Nybegynder
04. maj 2004 - 17:04 #3
Ingen af delene hjalp(har prøvet dem for en sikkerhedskyld). Mit problem er ikke med Windows update, men med selv SP1 installationen. Jeg har også prøvet at hente hele SP1 insatllationsfilen og den kommer med samme fejlmeddelse.
Avatar billede hcma Novice
05. maj 2004 - 01:45 #4
Avatar billede niklaj Nybegynder
05. maj 2004 - 08:39 #5
Det er den jeg har hentet. Der er ikke noget galt med den fil jeg har hentet, da jeg har insatlleret SP1 fra den på 2 andre computerer.
Avatar billede hcma Novice
05. maj 2004 - 11:04 #6
har du forsøgt en "sfc-scanning" eller alternativt en repair?
Avatar billede niklaj Nybegynder
05. maj 2004 - 17:12 #7
stc-scanning? hvad er det. En repair hjælper ikke
Avatar billede hcma Novice
05. maj 2004 - 17:28 #8
hvis en repair ikke hjælper, virker en scf-scanning heller ikke.
Forklaring:  sfc / scannow  - undersøger og reparerer manglende og ødelagte systemfiler og kræver ikke re-install af updates.
prøv evt. at kigge her:  http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm  måske er der noget der kan hjælpe dig, men jeg tror det desværre ikke, da det åbenbart ikke hjalp med de andre link du fik.
Avatar billede niklaj Nybegynder
06. maj 2004 - 00:29 #9
Jeg har prøvet at geninstallere, det hjalp :). Men tak for hjælpen
Avatar billede hcma Novice
06. maj 2004 - 02:34 #10
så lægger jeg et svar