Avatar billede seekasr Nybegynder
03. maj 2004 - 16:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Komplet guide: Fra .avi til dvd

Hej

Undertegnede har netop købt en dvd-brænder, men har nogle problemer med at få det hele til at køre.

Jeg savner en fuldstændig guide til at omdanne en avi-film til de(t) korrekte format(er), og herefter få det brændt ned på en dvd. Brændeprogrammet må meget gerne være Nero.
Det er en del spørgsmål og svar herinde, men jeg ville sætte stor pris på, hvis man kunne få det hele skåret ud i pap til gavn for sådan en som mig.

Hvis en af de personer, der har godt styr på det, vil jeg skrive en artikel om emnet her på Eksperten, vil jeg gerne give de første 200 point som tak for hjælpen.

Mvh
seekasr
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2004 - 16:37 #1
Her er det skåret ud i pap :o)
http://www.lancey.info/tutorial/divx2dvd.html
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2004 - 16:39 #2
Og her kan du se hvordan det brændes med Nero, hvis ikke du ønsker at bruge DVDlab som er vist i guiden:
http://www.abmedia.dk/video/nero/neros.htm
Avatar billede seekasr Nybegynder
07. maj 2004 - 14:47 #3
Den guide du linker til fejler hos mig allerede i første punkt.

VirtualDub giver fejlen "No audio decompressor could be found to decompress the source audio format" når forsøger at gemme wav-filen. Jeg kan sagtens afspille source filen med lyd og video i en normal afspiller. Jeg har også prøvet at installere en masse forskellige codecs, men ingen ændring.

Vil stadig meget gerne se en guide her på Eksperten :)
Avatar billede nik-nak Nybegynder
28. maj 2004 - 13:40 #4
chek extradvd.nl ja det er på hollandsk men hvis du følger guiden og henter programmerne er det ikke noget problem programmerne er engelske så du kan bare følge billederne så kan du godt konventere AVI (Divx) til Mpeg og til Vob (brænding med nero til DVD)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2004 - 11:10 #5
Grunden til den fejl er fordi du mangler et lydcodec.
Jeg ved godt du skriver at du har installeret, men kunne du ikke prøve at indlæse din .avi fil i Gspot, og poste herinden hvad den skriver.

Gspot: http://www.headbands.com/gspot/
Avatar billede seekasr Nybegynder
30. maj 2004 - 13:27 #6
Den skriver følgende om audio: ac3 (0x2000) Dolby Laboratories, Inc - 2 combatible codecs installed
Avatar billede seekasr Nybegynder
30. maj 2004 - 13:31 #7
nik-nak: Det er jo samme guide de har derinde, med samme programmer. Så jeg kan stadig ikke komme forbi første punkt.
Avatar billede nik-nak Nybegynder
31. maj 2004 - 10:12 #8
seekasr:Ok sry havde ikke lige chekket linket min fejl beklager.
Avatar billede vissing Nybegynder
31. maj 2004 - 12:01 #9
Til phatlasse: Har lige læst det øverste link, men vil lige høre om DVD formatet er bedre end DivX formatet? Jeg har en dvd-afspiller hjemme i stuen som kan spille DivX format så kan det ikke blive lige så god kvalitet hvis jeg bare brænder en iso-cd med avi-filen?
MVH Jeppe
Avatar billede seekasr Nybegynder
31. maj 2004 - 16:53 #10
Det var vist ikke et svar, vissing.
Avatar billede vissing Nybegynder
01. juni 2004 - 18:07 #11
nej det var et extra spørgsmål som jeg havde efter at have læst dette indlæg. Håbede bare på at I var så flinke at svare kort:-(
Avatar billede henninga Novice
12. januar 2005 - 00:55 #12
Jeg skriver ikke en artikel her på eksperten, men du kan se en guide på http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Men du har forhåbentlig allerede fået lavet en DVD ;o)
Avatar billede seekasr Nybegynder
12. januar 2005 - 12:01 #13
Ja :) Endte med denne her: http://avi2dvd.4t.com/

Glemte at lukke, men det gør jeg nu i stedet.