Avatar billede chakawoo.dk Nybegynder
03. maj 2004 - 15:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mange til mange relationer

Jeg er ved at lave en database der kan holde styr på printere og de tilhørende tonere/farvepatroner.

Jeg er nu løbet ind i en mange til mange relation.. og så vidt jeg husker fra min skoletid er det nærmest en dødssynd.

En printermodel kan have EN til MANGE toner/farvepatroner og en toner/farvepatron kan benyttes i EN til MANGE Printeremodeller.

Hvordan skal jeg håndtere denne relation. Det er mission critical at jeg får løst det her problem.. 100 point på højkant.
03. maj 2004 - 15:56 #1
Man kan kun løse mange-til-mange-relationer ved at lave en mellemliggende relationstabel og derved lave 2 1-til-mange-relationer
Avatar billede jpvj Nybegynder
03. maj 2004 - 15:57 #2
Enig!
Avatar billede chakawoo.dk Nybegynder
03. maj 2004 - 15:57 #3
Har du et forslag til hvordan det kan gøres ???
03. maj 2004 - 15:58 #4
Printere->relationstabel<-Tonere

Relationstabellen indeholder typisk kun 2 felter: ID'erne fra de 2 tabeller.
Avatar billede chakawoo.dk Nybegynder
03. maj 2004 - 16:00 #5
Jeg har lidt svært ved at fatte det i mit hovede ...... tænker lige :-)
03. maj 2004 - 16:01 #6
Således:

Printere
________
PrinterID
Printernavn
IP
HvadVedJeg

Tonere
______
TonerID
Fabrikat
Model
HvadVedJeg

Relationstabel
______________
PrinterID
TonerID
evt dato
Avatar billede chakawoo.dk Nybegynder
03. maj 2004 - 16:04 #7
Ok... tror jeg har fanget den...... Tak for hjælpen.... der er 100 point i posten....
03. maj 2004 - 16:06 #8
thanx :o)

Du vender bare tilbage, hvis der er nogle probs
Avatar billede chakawoo.dk Nybegynder
03. maj 2004 - 16:07 #9
Tak tak... det gør jeg højst sansynligt :-)