Avatar billede rajo Nybegynder
03. maj 2004 - 14:43 Der er 20 kommentarer

DELL's Service

Vil lige høre om der er andre end mig der har problem med Dell Teknikske support ??

Jeg har haft prob. med deres support 2 gange på prof. produkter hver gang. og har nu besluttet at jeg ikke vil handle ved dem mere.

Er vi ved at være der henne hvor man kun vil sælge og ikke overholde sin support aftale ?

/Rajo
Avatar billede ird Praktikant
04. maj 2004 - 08:55 #1
Som jeg altid har sagt - Dell bruger formange penge på at reklamere for sig seæv. og glemmer alfa og omega inden for IT nemlig super support.

Dog er de ikke de væreste. Acer bl.a. er langt dårligere.
Men igen send dem en mail eller kim dem ned, og gør opmærksom på utilfredsheden når du får fat i dem!
Avatar billede phm1970 Mester
04. maj 2004 - 11:19 #2
Jeg havde også problemer men fik listet mobilnummeret ud til den øverste support chef i danmark, som hedder Michael Hass og hans nummer er: 22249356

Jeg fik at vide at jeg kunne altid ringe til ham hvis ikke jeg var tilfreds med den support jeg fik, så prøv, det kan være det hjælper.

Udover det, er jeg skam heller ikke på nogen måde imponeret over deres service.

HP support er det til dato værste jeg er stødt på....
Avatar billede rajo Nybegynder
05. maj 2004 - 09:07 #3
Jeg har været hele møllen igennem, og er nu kommet dertil hvor jeg simpelhen ikke vil handle med Dell mere. Jeg arbejder for et firma, hvor vi har nogle rigtig store kunder hvor vi er ansvarlige for alt drift af servere m.m. - derfor har jeg simpelhen ikke råd til at købe noget som helst af Dell mere.

Det der har fået bæret til at flyde over er denne sidste sag, hvor vi havde købt en server som skulle stå hos én af vores kunder. Serveren skulle køre mandag morgen, og vi fik den først fredag eftermiddag. Hvilket betyder at jeg skulle arbejde hurtigt, det store problem opstår så da jeg er ved at installere den og finder ud af at der er et eller andet som ikke er som den skal være. Jeg får "mærkelige" fejl i win2003 server og det er ikke de samme fejl...."Klassisk ram fejl" tænker jeg jo og ringer til deres service (24/7 service) og får at vide "Kan du boote på den linux cd som medfølger" det kan jeg jo godt, hvorefter jeg så får at vide at maskinen ikke fejler noget. "Det må være et software problem, ring igen mandag morgen....farvel...." Så står man der med en sur kunde, en server der ikke virker samt Dell der ikke vil hjælpe. Jeg fandt så ud af at det var simpelhen win2003 CD'en der har en fejl, for da jeg brugte min egen win2003 (er microsoft forhandler) virkede alt som det skulle...

Jeg har så snakket med Support chefen i sverie, danmark og ireland. Uden held
Jeg har snakket med Salgschefen for Norge/Danmark. Uden held.
Dell's kommentar er "Vi har gjort hvad vi skulle, vi kan ikke hjælpe" Jeg fik serveren d. 6/2 og jeg har stadigvæk ikke engang fået en ny CD......

Ud fra deres egen service aftale har jeg læst at inden for 2 timer SKAL de hjælpe med at finde disse fejl uanset hvilket fejl der er tale om......
Og hvis de ikke engang kan finde ud af det uden problemer, skal jeg ikke handle med dem mere. Jeg har andet at bruge min tid på end Dell. Og vil i fremtiden fraråde alle at købe Dell!..

/Rajo
Avatar billede ird Praktikant
05. maj 2004 - 09:11 #4
Rystene sag!!!

Tester selv bærbare dagligt næsten, og ved Dell har et dårligt ry.
De bruger formeget tid/penge på at reklamere for deres produkter kontra bedre support.
Deres udstyr er ganske ok, men en ting som support er meget meget vigtigt indenfor IT, og især indenfor bærbare.
Jeg vil skrive dette bag øret, og takker for kanon feedback fra dig.
Avatar billede rajo Nybegynder
05. maj 2004 - 09:37 #5
Sag 1 skal i næsten også ha' så....

Jeg køber en Dell Latitude D800 til min far's firma, hvor han skal bruge den til undervisning med PowerPoint. Dvs. at sådan en fin maskine skulle jo gerne kunne trække en projektor....

Vi får så maskinen, og alt er fint. Vi prøver ikke det der med en projektor med det samme. Men efter 1 mdr. ville han jo lige øve sig lidt på sit eget fjersyn, og sætter herefter sin Dell til sit fjernsyn som han har gjort 1000 gange før med sin IBM, og herefter fryser Dell'en fuldstændigt....Han ringer så efter mig, som så kommer og "tjekker" den efter, og jeg kan jo kun sige det samme som ham, nemlig at den fryser når man ber den om at vise noget på det fjernsyn....

Jeg ringer så med det samme til Dell's support (3 års onsite service, næste arbejdsdag) og siger at jeg har et prob. med dette....Jeg får så at vide at jeg skal geninst. windows XP Pro. da det helt 100% er derfor.....
Dette nægter jeg selvfølgelig da alle der ved bare lidt om windows XP ved at det ikke ville hjælpe en meter, det ville bare være spild af tid. Jeg ber' så om at snakket med en anden der har lidt mere forstand på dette prob. og kommer igennem til deres level 2 support. Han prøver så at hjælpe med nogen forskellige updates, men ikke nogen der hjælper. Jeg siger så efter 2 timers snakken at nu er det vist på tide at de sende en tekniker ud, og får denne maskine til at spille. Det gør de så..
Jeg er ikke selv tilstede da han kommer, men det er min lillebror som også har stor viden inden for IT (godt nok linux osv.. men det kan han jo ikke gøre for. ;o) ) og bliver så ringet op at ham og får at vide at nu har der været en tekniker og skiftet grafikkortet på den bærbare og derefter måtte konstatere at det stadigvæk ikke virker. Men er kørt igen, da hans opgave er løst.

Jeg bliver jo "muggen" og ringer til teknisk support igen, og spørger dem hvad de har gang i!...
Herefter er der noget snak frem og tilbage igennem den næste uge's tid, indtil jeg er så sur at jeg forlanger at snakke med chefen for deres support i sverie. Hvor jeg så får at vide at de selvfølgelig sender en tekniker ud dagen efter (en fredag) som så vil lave den. Fredag kl. 12:00 bliver jeg ringet op af min far, der siger at der står en fragtmand og skal ha' hans bærbar med til Sverie ??!!??!! (onsite service....) Jeg ringer så til Support's chef igen, og spør' ham hvad han lige har gang i - han svare "Jeg finder lige ud af noget, den skal selvfølgelig ikke til sverie.) Så høre vi ingen ting i 14 dage, og min far har jo givet sin maskine til denne fragtmand da han jo stoler på Dell og ikke kender hans service aftale og de krav han har. Dvs. nu er der ca. gået 1 mdr. og vi aner ikke hvor hans maskine er. Support chefen kan man ikke få fat i, han holder ferie...... Efter de her 14 dage får jeg så fat i ham, og spørger ham hvor f..... vores maskine er henne....Han vil lige undersøge det og vende tilbage.......Han vender så tilbage og siger "Øhh....jeg kan ikke finde den......" så går der 3 dage, hvorefter han så ringer glad og siger "Nu har jeg fundet den, den står ved siden af mig i sverie og nu skulle han nok lige personeligt lige finde ud af hvad der var galt med den" ??!!?? :-|
2 dage efter bliver jeg så ringet op igen, og han siger "Den fejler ingen ting, vi har set dvd på den via et fjernsyn siden jeg fik den.....Det må være jer der ikke kan finde ud af at betjene den rigtigt"

Nu er jeg så kommet til det punkt hvor vi slet ikke vil ha' denne maskine eller noget som helst af dem. Og jeg siger så til ham at vi ikke vil ha' den, og de må tage den tilbage.
Han vil så lige sørge for at det sker, og der går ca. 1 uge hvorefter jeg bliver ringet op af min far som siger at da han kom hjem stod maskinen på hans trappe i en papkasse (han kom hjem kl. 17:00) dvs. der står en bærbar til kr. 27.000,- på en TRAPPE !! ?? !!
(for sjov's skyld tester vi den da lige, og gæt hvad......Den fryser med det samme. dvs. at den "kære" supp. chef lyver os lige op i hovdet.......)

Nu kan i jo så selv gætte hvad der så sker......Jeg bliver mega hidsig, og ringer til min salgskonsulent, og siger "Nu må du sgu' gøre noget.....Hvem skal jeg snakke med?" hvorefter han giver mig et nr. på den øverste chef for norge/danmark og siger at jeg bare skal ringe til ham. Det gør jeg så, og dagen efter har vi så en 100% ny maskine hvor alt virker som det skal....Det kostede dem dyret!!! derfor ville jeg godt handle med dem igen. Det hele tog ca. 3 mdr. fra start til slut, på en pro. bærbar computer med den service aftale som de selv anbefaler......

/Rajo
Avatar billede ird Praktikant
05. maj 2004 - 09:39 #6
Det er totalt tilgrin!!!

ICQ - 341639301
kontakt mig lige på ICQ
Avatar billede rajo Nybegynder
05. maj 2004 - 09:40 #7
Bruger desvære ikke ICQ, men messenger eller mail. :)
Avatar billede ird Praktikant
05. maj 2004 - 09:42 #8
blackship@ofir.dk
Avatar billede ird Praktikant
05. maj 2004 - 10:00 #9
Vil gerne hjælpe hvis I har problem omkring bærbar, for har lidt fif og kontakter :))
Avatar billede rtoustrup Nybegynder
08. juni 2004 - 22:52 #10
Jeg har netop haft min Dell bærbare inde til reperation, fordi den kører varm på grafikkortet.

Det Radeon 9600 der sidder i kører så hurtigt varmt at man højest kan spille en 15 - 30 min.

Hos Dell i Irland sagde de, at de ikke kunne påvise fejlen, selvom der ikke skal noget som helst til før den går op i varme.

Jeg vil nu forsøge at få mine penge tilbage, da jeg har fået en notebook der ikke akn det den lover.

Andre med samme erfaringer ?
Avatar billede rajo Nybegynder
09. juni 2004 - 15:57 #11
Nej! - Jeg har ikke. Men du skal bare blive ved, hent evt. deres egen betingelser på deres hjemmeside og sæt dig lidt ind i dem inden du ringer.

HUSK !
En vigtigt ting som virker hos Dell, hvis alt andet glipper så forlang at komme til at snakke med en chef. Hvis det ikke virker, skal du bare gå et hoved højere indtil du finder én der kan gøre noget.
Evt. Sig at du går til BT, EB eller DR (Det virker som regl)

/Rajo
Avatar billede dmcn Praktikant
09. juni 2004 - 16:32 #12
En trussel om at gå til medierne eller forbrugerorganisationerne er, efter min mening, noget nær det dummeste du kan gøre. Du kommer meget længere med at forklare din sag stille og roligt, gentage dine krav og gøre klart præcis hvilke dele af købeloven du mener de overtræder.
Hvis du til sidst beslutter dig for at bringe sagen for en klageinstans, så lad igen være med at bruge det som en sidste trussel i et forsøg på at få dem til at give op. Følg forskrifterne for klager på eks. www.forbrug.dk, og send dem en kopi af din klage. Det virker i sidste ende langt mere professionelt, hvorfor du virker som en større "trussel" for virksomheden.
Det med at bede om at snakke med chefen er jeg også stor modstander af. Faktum er, at alle medarbejderne er i stand til at kontakte chefen og få tilladelse til at gøre noget ved en sag. Samtidig er langt de fleste "menige" medarbejdere nemmere at overbevise om, at det er synd for klager, og når de henvender sig til den overordnede  for at fremlægge sagen, kan de ikke undgå af farve sagen til klagers fordel.
Jeg har selv siddet som supporter, og de kunder der bad mig stille videre til chefen, fik aldrig noget ud af det. Han var så vant til pivende kunder, at han blot henviste til os, og eftersom kunden havde forsøgt at gå forbi os, var vi absolut ikke velvillige når de kom med diverse krav.
Blot et par personlige råd, hvis du har tænkt dig at prøve at gøre mere ved sagen. =)
Avatar billede rajo Nybegynder
09. juni 2004 - 17:10 #13
N0r.>> Nu ved jeg ikke om du har prøvet at "danse" med Dell ?
Men jeg er selv gammel TDC Supp., og desvære var det og er det stadigvæk sådan at den der "råber" højest, er den der for det som han/hun vil ha' det.

Ang. Dell så får du intet ud af at gå til forbrugerstyrelsen eller andre instandser.
Jeg har kun har noget med Dell at gøre firma mæssigt, men har fra vores kunderådgiver fået at vide at det er meget værer hos den private supp.

Hos Dell får du også kun noget ud af det, hvis du kommer til at snakke med én der er i stand til at træffe de "rigtige" beslutninger. Alle andre kan ikke gøre noget som helst. Det burde ikke være sådan, man burde bare kunne ringe og sige man har et prob. og så burde det blive løst.....Men nej sådan virker det ikke hos Dell.

/Rajo
Avatar billede dmcn Praktikant
09. juni 2004 - 17:45 #14
rajo, jeg har selv en Dell Inspiron 4150, og indtil videre har jeg fået skiftet skærmen to gange uden spørgsmål fra den supporter jeg har talt med. Sidste gang den var til service, skiftede de endda cover omkring LCDen, da de opdagede et par små revner, som jeg ikke selv havde beskrevet i min fejlbeskrivelse.
Jeg er ikke i tvivl om, at Dell er tunge at danse med, men forbrugerstyrelsen er i stand til at kræve, at Dell opfylder de krav forbrugeren stiller, og nægter de, kan man bede forbrugerstyrelsen sanktionere mod dem. Alt i alt ville jeg stadig benytte ovenstående fremgangsmåde, men jeg har heller aldrig haft held med at råbe af supportere. =)
Avatar billede rajo Nybegynder
09. juni 2004 - 18:15 #15
N0r. >> Du tager helt fejl, jeg råber aldrig af en supp. da de ikke har noget at sige. Eller myndighed til at gøre noget.

Du har været meget heldig med Dell så, jeg har selv haft dem til at skifte et par harddiske m.m. uden der har været nogen form for prob. teknikeren har altid være flik at snakke med. Men jeg har som beskrevet også haft prob. med Dell, og med de kunder som jeg levere ting til, tør jeg ikke stå med en supp. som Dell der kan vende på en 25 øre.
Det holder bare ikke, jeg har kunder som kommuner, offentlige samt store firmaere og hvis der er noget der går ned har jeg ikke tid/råd til at vente på at man evt. skal til at "forhandle" om de mener der skal en ud og lave det, eller om de overhovedet vil supp. det. Det skal bare være inden for den supp. aftalte tid.

Jeg har skiftet til IBM og dem har jeg ikke haft prob. med, jeg vil hellere betale mere for maskinerne og det vil mine kunder også. Jeg har været meget glad for Dell, og synes stadigvæk at deres maskiner er nogle af de pæneste og bedste på markedet....Men det hjælper jo bare ikke når man kan risikere at de ikke vil hjælpe som de burde.

Ang. forbrugerstyrelse har du helt ret.....Men hvis det er et firma, kan de ikke gøre en meter!!. De kan kun gøre noget hvis det er privat man har prob.

ps. i øvrigt snakker vi jo om ca. 7.000,- Kr. vi har betalt for den bedste supp. de kunne levere....Det er mange penge for noget du ikke kan være sikker på at de overholder.

/Rajo
Avatar billede rtoustrup Nybegynder
10. juni 2004 - 11:19 #16
Ringede ind igår igen og fik åbenbart fandt i en af de bedre support folk... nu for jeg mit grafikkort skiftet enten herhjemme eller på et tdansk værksted.

Så håbr jeg det hjælper
Avatar billede ird Praktikant
13. juni 2004 - 16:11 #17
hvordan går sagen?
Avatar billede jladata Nybegynder
14. juni 2004 - 20:56 #18
i længden må det hjælpe at klage til forbrugerklagenævnet over DELL, da det koster DELL 4000,00 ex-moms hvis de taber sagen, og 2000,00 ex-moms hvis der indgås forlig efter der er fortaget noget af klagenævnet.

Taler af erfaring.

MVH JLA-Data
Avatar billede rtoustrup Nybegynder
14. juni 2004 - 20:59 #19
Har lige haft en tekniker ude i dag, som fandt frem til der manglede en skrue i det hjørne hvor køleren sidder på grafikkortet.. så den er sat i og det hjælper.

Jeg kan så hvis det stadig ikke er nok ringe, også ville jeg få kortet skiftet.

Så jeg er sådan set tilfreds... bare træls den kan komme helt til Irland hos Dell også de ikke opdager det...
Avatar billede vialli09 Praktikant
26. juli 2005 - 12:41 #20
Har haft problemer hver gang jeg har ringet til deres support. Senest idag, hvor der selvfølgelig også var problemer. Fuck Dell, skal aldrig handle mos de møgsvin mere om jeg så får mine ting gratis. Har aldrig oplevet noget ringere end dem