Avatar billede ullidk Nybegynder
29. april 2004 - 22:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

E/R-diagram

Hej,

Nogle der kender et program, der automatisk kan lave et E/R-diagram?
Avatar billede trer Nybegynder
29. april 2004 - 23:24 #1
I den billige ende kan du bruge Microsoft Visio eller Micrografx ABC Flowcharter - begge kan snable en database og diagrammere den.
Avatar billede ullidk Nybegynder
05. maj 2004 - 09:17 #2
På den måde kunne jeg lige så godt tage et screen dump at relationsvinduet i selve databasen...jeg tænker på et prog, hvor man manuelt kan indtaste entiteter og deres relationer...
Avatar billede trer Nybegynder
05. maj 2004 - 09:26 #3
Så er det altså ikke et program der kan lave et e/r diagram du er ude efter, men et der kan gå den modsatte vej og lave databasen udfra et E/R diagram. Det *er* ret svært at læse ud fra dit spørgsmål....

Hvorom alt er - som jeg husker det kan du både i Flowcharter og Visio designe datbasen og oprette tabeller, relationer etc ved at tegne et E/R diagram.

I den dyre ende er der så adskillige case-værktøjer der kan det samme inkl. at tage hånd om din applikationsudvikling og sikre styringen af den - men økonomisk er de udenfor rækkevidde af de fleste.
Avatar billede ullidk Nybegynder
07. maj 2004 - 08:23 #4
Alrighty, jeg prøver lykken med Visio:-) Takker!