Avatar billede dreadnought Nybegynder
29. april 2004 - 22:15 Der er 4 kommentarer

Exchange Server 5.5 udgående mail problem

Jeg har en NT4 med Exchange 5.5 som ikke kan levere udgående mails. Alle mails der bliver sendt til konti der findes på serveren er ikke nogen problem. Den kan også sagtens modtage mails ude fra. Når der sendes en mail ryger den i serverens kø og står som Pending i et par minutter og bliver så sat i venteposition i et kvarter før et nyt forsøg foretages. Og det bliver den ved med indtil den får timeout. og brugeren får denne besked:

Modtageren er ikke tilgængelig for modtagelse af meddelelsen
  MTS-id for den oprindelige besked:
    c=US;a= ;p=hoelgaard.dk;l=HOELGAARD-040428194226Z-15
  MSEXCH:IMS:hoelgaard.dk:HOELGAARD.DK:HOELGAARD 3499 (000B09AA)Host unreachable

Det har stået på et par dage og serveren har stået stille og rolig i et par uger inden da uden at der har været pillet ved.
Er der nogen der har en ide om hvad det kunne være?
Avatar billede Syska Mester
29. april 2004 - 22:35 #1
måske er i et openrelay og er blevet black listet??? sender i til en EKSTERN SMTP eller direkte??
Avatar billede dreadnought Nybegynder
29. april 2004 - 23:48 #2
Nå ja, det glemte jeg lige at nævne. Den er ikke open relay og så vidt jeg ved ikke blacklistet. Og nej det er en selvstændig SMTP.
Avatar billede kph2000 Nybegynder
09. maj 2004 - 18:27 #3
Måske din udbyder har lukket for port 25 SMTP udgående.
Mvh Karsten
Avatar billede dreadnought Nybegynder
27. juli 2004 - 22:27 #4
Lidt forsinket opdatering. Ja, det var Arrownet der havde lukket for port 25 uden varsel. Så hvis du vil have nogle point, kph2k så let lige røven.