Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 20:54 Der er 24 kommentarer

Hvordan får jeg Firewallen væk på en Linksys Router?

Hej Experter.

Jeg har en Linksys Router "BEFSR41"

jeg vil gerne vide hvordan man får firewallen væk på den router... jeg ved ik hvordan man gør, eller om man skal ind på selve Linksys siden.

Men håber nogen ka hjælpe

Tak på forhånd

Mikhael
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 21:11 #1
Åbn' et Explore vindue, og skriv: 192.168.0.1

Hu kommer du til kofigurationen af din linksys.
Vælg punktet Firewall, og tryk Disable.
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 21:13 #2
okay 2 sek så
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 21:14 #3
hmm... den siger bare ... Serveren blev ikke fundet
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 21:18 #4
OK - øjeblik....
Hvad er det du vil helt præcist ?
Hvorfor skal din firewall slås fra ?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 21:18 #5
sorry - det er 192.168.1.1
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 21:22 #6
nårhh okay.... jamen det er fordi hvis jeg ska sender eller henter noget fra nogen.. specielt når jeg sender.. så sender jeg langsommere end jeg burde
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 21:24 #7
hvad er det så jeg skal bruge som adgangskode ???
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 21:27 #8
Det kan næppe være din firewall.
Har du prøvet at sætte netstikket direkte i din PC, altså uden om den router ?
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 21:29 #9
jamen routeren sidder i en computeren "som ik er denne her"

men denne her jeg sidder ved er bare sat til routeren... så det her er nummer 2 computer... og ik her hvor internettet kører fra
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 21:30 #10
hvis man ka sige det sådan
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 21:33 #11
meN hvis jeg sku sætte den uden om routeren... hvad skulle jeg så sætte mit netstik i.. hvis jeg ikke skulle sætte den i routeren ??..
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 21:34 #12
øøøøhhh - sider i computeren. ????

Du har en linksys router "BEFSR41", hvor internettet er sat til i WAN porten.
Til din Linksys er der så tilsluttet 2 PC'er.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 21:34 #13
Netstik direkte fra Modem til din PC
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 21:34 #14
Men kan ikke anbefales, og tror heller ikke det løser dit problem
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 21:36 #15
Ja præcis.. der er installeret 2 pcer på den der linksys
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 21:36 #16
eller installeret  skod ord... der er tilsluttet ja
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 21:38 #17
altså nu forbinder jeg et modem med sådan en som siger "Blak gåG lyde" og sådan noget
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 21:40 #18
Jeg fatter ikke hvad du mener...
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 21:41 #19
hehe ej okay....  ehm,

ej hvad er det du ik helt forstår
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 21:49 #20
forbinder jeg et modem med sådan en som siger "Blak gåG lyde" og sådan noget <--- Det her f.eks.

Men nu tænker jeg mig lige om - Der er jo slet ikke firewall i din Router.
Der er nok bare lukket for alle porte.

Du bliver altså nød til at forklare hvad dit problem er - ellers er det svært at hjælpe.

Jeg har set du har skrevet "jeg sender langsomere end jeg burde" . Kan du ikke prøve at forklare lidt nærmere. Hvordan kan du vide du burde sende hurtigere ? Og hvad sender du ?
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 21:57 #21
F.eks over msn ik... ehm jeg har en 512/256 forbindelse...
og La os sige du sender noget der fylder 5000 Kilobyte over msn
og det burde går forholdsvis hurtigt..

Men når den sender, så sender den med en 1 KB/sek eller under... det går helt vildt langsomt, og Så med lidt held F.eks til 1 ud af 10 personer sender den hurtigt... men de sender eller modtager hurtigt til alle... så der må jo være et eller andet der spærre..

men nu er jeg også inde på en internet side.. hvor man ka hente Techno albums og sådan noget...

og det program jeg bruger for at hente derfra.. der er der en lille lampe som kan være "Rød, grøn, blå, sort og gul" og hvis den er grøn, hentede den med fuld speed og der var intet i vegn, men hvis den er gul (Som min Pære/lampe er) så står der at man er bag en firewall eller en Proxy server
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 21:58 #22
og jeg henter kun med 2-5 KB/Sek fra den side
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 22:03 #23
Har du ikke nogen firewall installeret på din PC ?
Avatar billede mikkermik Nybegynder
29. april 2004 - 22:04 #24
jooo jeg har Norton Antivirus 2004 ... men den er deaktiveret