Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
29. april 2004 - 14:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kopiere tekst fra et pdf dokument og redigere i word

Hvordan kopiere man tekste fra et pdf doku over i feks Word så man kan redigere teksten.

Jeg kan godt finde ud af bruge det der tekst markering værktøj i adobe men når jeg så sætter ind i word ser det sådan her ud

7    &
      ,
 $

   #
7    &
    #

                $

& $                 *

Håber nogen kan hjælpe

På forhånd tak
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. april 2004 - 14:52 #1
Det er nok fordi det er lavet på en Mac med en skrifttype, som ikke findes i Windows. Prøv at kopiere det via Notepad.
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
29. april 2004 - 15:02 #2
Får samme resultat når jeg sætter ind i notepad.
Har også prøvet at åbne i notepad, det virker helelr ikke :-(
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. april 2004 - 15:02 #3
Du markerer og kopierer teksten, sætter det ind i Notepad?
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. april 2004 - 15:03 #4
Har du et link til den? Eller ligger den lokalt på din pc? :o)
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
29. april 2004 - 15:04 #5
har kopieret og sat ind i notepad.. det virker ikke.

her er link til den http://www.studieportalen.dk/opg/getungdomsopg.php?o=464&PHPSESSID=ec0ced6bc2ce485bb8077a4b45a88c13
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. april 2004 - 15:10 #6
Jeg må blive dig svar skyldig. Jeg har prøvet med Rediger -> Indsæt speciel osv. Jeg får det samme resultat.

Jeg vil kigge lidt på det ved lejlighed og vende tilbage, hvis jeg finder ud af noget brugbart. Men umiddelbart er den lidt kringlet :o/
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
29. april 2004 - 15:16 #7
Tak for du gad at forsøge, men skal ha afleveret bograpport til i morgen, så jeg må selv i gang med at skrive :-(

lukker spørgsmålet
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. april 2004 - 15:17 #8
Ok. Finder jeg ud af det, skal jeg nok lægge løsningen her. Så kan det måske bruges en anden gang.

Du kunne også lade det stå åbent lidt og se, om der er nogen der kan finde ud af det.
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2004 - 17:11 #9
<ole>

Det virker somom den pågældende pdf-fil ikke er helt i orden. Det lykkes fint for mig at kopiere tekst fra andre pdf-filer ... bare ikke den ene  :o|

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2004 - 17:14 #10
Det kunne ligge i en genererings-fejl eller måske en kopi-beskyttelse(?) - i hvert fald er der tale om noget binært snask, man får kopieret
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. april 2004 - 17:19 #11
Ikke videre brugbart :oD
Avatar billede mette_hansen Nybegynder
05. maj 2004 - 11:20 #12
Jeg har et forslag:

Du åbner din fil i Adobe Acrobat..
Går ind og gemmer den som du normalt ville, men i stedet for at gemme den som pdf går du ned og vælger at den skal gemme de som et word dokument...
Kunne det bruges?
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. maj 2004 - 15:22 #13
Det har jeg prøvet. Det virker ikke. Ikke hos mig, ihvertfald.
Avatar billede mette_hansen Nybegynder
05. maj 2004 - 15:58 #14
Jamen så skal jeg med glæde lave den til dig... Har du en mail jeg kan sende word dokumentet til?
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. maj 2004 - 21:11 #15
Næ, ellers tak. Det kunne jeg ikke få lov til, og jeg tror knoc-turnal har afleveret sin opgave forlængst, men du kan da poste den her til ham :o)