Avatar billede pede_ Nybegynder
28. april 2004 - 22:45 Der er 3 kommentarer

Hvorfor bliver mit graffikkort så varmt?

Jeg har næsten lige købt et nyt graffikkort, GeForce 4 FX 5900

Men ligepludselig skriver computeren at den nedsætter graffikkortet, fordi det bliver for varmt.

hvad kan jeg gøre?

:|
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. april 2004 - 23:01 #1
der er for lummert i din kasse :-)
du skal sørge for god ventilation omkring kortet, og sørge for at blæseren kan fungere uhindret (den skal både kunne fåp fat i frisk luft og komme af med den varme - husk at varm luft stiger opad)
Avatar billede pede_ Nybegynder
28. april 2004 - 23:19 #2
hmm hvordan kan jeg gøre det?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. april 2004 - 07:25 #3
tag sidepladen af kabinettet og kig dig omkring - se hvor luften kommer ind og hvor den kan komme væk igen, tjek at kabler og den slags ikke spærrer for meget for luftstrømmen, og tag evt de extra-plader af som sidder ved pci-slots  - resultatet kan blive at du skal have en kraftigere ventilator i din PSU (koster ik mer end en cola eller to) eller evt en extra en til at blæse luft ind for neden eller trække den ud for oven, alt efter hvad der er mest behov for.