Avatar billede vandalay Nybegynder
28. april 2004 - 15:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

data type mismatch

Jeg skal kalde en rapport fra en formular, som skal udskrive dataene samtidig med at de bliver gemt i en tabel. I tabellen findes et autonummereringsfelt "id" som er nøglen. Jeg får dog en data type mismatch in criteria expression fejl når jeg kalder rapporten med nedenstående kode. Kan nogle fortælle mig hvorfor.

DoCmd.OpenReport "rCheck", acViewPreview, , "[tCheck]![id] = '" & Me!id & "'"
Avatar billede 0z19 Nybegynder
28. april 2004 - 15:21 #1
Måske har du ikke skrive adgang til mappen hvor databasen ligger.
Avatar billede vandalay Nybegynder
28. april 2004 - 15:26 #2
Førhen gik den bare ud fra checknummeret som var et tal, og det virkede fint, så adgang til tabellen tror jeg ikke er problemet.
Avatar billede sjap Praktikant
28. april 2004 - 15:37 #3
Hvilken datatype har [tCheck]![id] og Me!id ?  De må jo af en eller anden grund være forskellige.
Avatar billede terry Ekspert
28. april 2004 - 19:32 #4
DoCmd.OpenReport "rCheck", acViewPreview, , "[tCheck]![id] = " & Me.id
Avatar billede terry Ekspert
28. april 2004 - 19:32 #5
ID id very likley numeric, strings and date fields must be inside '' numbers not!
Avatar billede vandalay Nybegynder
29. april 2004 - 10:28 #6
That was it Terry. Thanks a lot.
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2004 - 19:25 #7
your welcome