Avatar billede iphase Nybegynder
28. april 2004 - 13:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Terminal services timeout gennem isa server

Hej eksperter

Jeg har en klient på mit intranet som kobler sig på en w2k terminal services server ude i byen via remote desktop klienten.

Problemet er at han og alle andre på vores intranet bliver kastet af serveren efter tre minutter hvis ikke man er aktiv på serveren.

Dette sker dog ikke hvis man kobler sig på med en pc der sidder direkte på internettet og ikke går gennem vores ISA2000 server.

Kan det virkeligt skyldes isa serveren? Det har været fint før i tiden, og jeg har intet pillet ved isa serveren.

Nogle ideér til hvad jeg kan gøre/prøve?
Avatar billede 0z19 Nybegynder
28. april 2004 - 15:27 #1
Hmm der må næsten være en timeout på Active Sessions ...

Prøv og gå ind i Object Management og tjek regler igennem...
Avatar billede iphase Nybegynder
28. april 2004 - 15:34 #2
Object management? Det har jeg ikek hørt om på ISA servere. Hvis det er på terminal serveren du mener, så har jeg ikke adgang til denne.

og som jeg skriver så er problemet der altså kun hvis jeg kører gennem isa serveren.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. april 2004 - 17:32 #3
Er du helt sikker på at det er 3 minutter? Default står timeout på en inaktiv TS session vist til 15 minutter.
Avatar billede iphase Nybegynder
28. april 2004 - 20:03 #4
JA det er ca 3 min. og ikke et kvater.

JEg har snakket med dem der styrer terminal serveren mine brugere kobler sig på, og de har sat serveren til ikke never expire.

Men altså jeg tror lige i skal læse spm. igen, det har intet med terminal serveren at gøre. for som jeg har skrevet er der intet problem med timeouts på idle sessions når man sidder direkte på internettet. Problemet er derimod når man er bag vores firewall og på intranettet. Og jeg har selvfølgeligt lavet en protokol regel der tillader outbound terminal services forbindelser.
Avatar billede iphase Nybegynder
19. maj 2004 - 13:34 #5
Lukker, fandt ingen løsning.