Avatar billede bivins Nybegynder
27. april 2004 - 13:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

forbindelse mellem win2000 og XP

Hej eksperter!
Efter jeg begyndte at køre med xp home på min bærbare, har jeg ikke kunne forbinde den med min stationære der kører på win 2000pro. Jeg har Adsl forbindelse og en switch. Jeg er ikke så godt inde i netværk, men jeg fik det da op og køre da begge Pc'er kørte med win 2000. Er der en god beskrivelse på nettet om hvordan man sætter et netværk op, og kan det funge når det er to forskellige styrersystemer?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. april 2004 - 14:01 #1
start med at deaktivere den personlige firewall i xp. Du skal bare sørge for at se har samme IP range f.eks den ene har 10.0.0.2 og den anden 10.0.0.x ... kunne også være 192.168.0.2 og 192.168.0.x... du kan gå ned i Start->Kør->Cmd->ipconfig og se ip på maskinerne... og så meld dem ind i samme arbejdsgruppe. Højreklik på Denne Computer->Egenskaber
Avatar billede bivins Nybegynder
27. april 2004 - 14:22 #2
De er begge sat til automatisk at hente ip adr. de er henholdsvis 80.161.31xx og 80.165.27.xxx. Hvordan får jeg dem til at bruge den samme ip adrs. Og hvordan deaktiverer jeg den personlige firewall i xp?
Avatar billede kenp Novice
27. april 2004 - 14:47 #3
nemme løsning
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php

Den lidt sværrer (men bedre)
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

her er hvordan du slår firewall fra hvis det er den indbygget i xp
http://ken.danborg.org/exp/firewall.htm
Avatar billede bivins Nybegynder
28. april 2004 - 23:20 #4
Til kenp - Hvis du lige sender et OK som SVAR og ikke som kommentar kan jeg tildele dig de 60 points for det bedste svar. Det var lige den oplysning jeg ledte efter, mange tak!
Avatar billede kenp Novice
29. april 2004 - 08:06 #5
gør jeg så.