Avatar billede steench Nybegynder
27. april 2004 - 08:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Glemt password

Hej

En af mine brugere har glemt hvilket password de har beskyttet et regneark med.
Der er engang en der har fortat mig at, der findes et program eller en metode der kan åbne regnearket alligevel.
Er der nogle der har kendskab til det ?
Avatar billede jps6kb Novice
27. april 2004 - 08:45 #1
Der er et program der hedder "Microsoft Office Password Recovery" den burde nok kunne klare det :)

www.lostpassword.com/office.htm
Avatar billede steench Nybegynder
27. april 2004 - 08:59 #2
Hej

Demoen bryder i hvert fald ikke koden. Mon den virker med Danske bogstaver ?
Findes der andre produkter ?
Avatar billede sjap Praktikant
27. april 2004 - 09:16 #3
steench

Prøv at se et af de tidligere spørgmål, hvor samme spørgmål har været oppe at vende: http://www.eksperten.dk/spm/338523
Avatar billede jkrons Professor
27. april 2004 - 09:17 #4
Hvis du søger i Google vil du kunne finde mange. Så må du afgøre med dig selv om du vil opgive din kreditkort information til folk, der lever af at chacke koder :-)
Avatar billede jkrons Professor
27. april 2004 - 09:18 #5
chacke = cracke
Avatar billede slo Nybegynder
27. april 2004 - 10:22 #6
Der er ingen grund til at give kreditkortoplysninger etc. sålænge det "bare" drejer sig om regnearksbeskyttelse. Det er straks noget andet hvis det er VBA-koden der er blevet beskyttet. (Koden halvvejs nede i superjaps link ser ud til at gøre jobbet...)
Avatar billede jkrons Professor
27. april 2004 - 12:09 #7
slo-> Problemet med de fleste af disse programmer er at freeware versionen typisk kun kan "knække" forholdsvis korte koder. Derfor er man ofte nødt til at betale, hvis man vil have et program, der kan cracke koder uden begrænsning.
Avatar billede bak Seniormester
27. april 2004 - 15:50 #8
regnearksbeskyttelse og vba-beskyttelse er relativt nemt at bryde, men adgangsbeskyttelsen til et regneark (åbne/redigere) er straks en helt anden sag.
Her må du nok ud og ofre $$$ ved fx lostpassword.com. Jeg har ihvertilfælde ikke set noget der kan bryde disse koder, der er gratis.
Avatar billede bak Seniormester
27. april 2004 - 15:52 #9
mht demoen
It recovers passwords that are not longer than 2 characters.
Avatar billede dan_elgaard Nybegynder
17. juli 2004 - 15:54 #10
Avatar billede steench Nybegynder
02. april 2013 - 11:01 #11
lukker