Avatar billede procept Nybegynder
27. april 2004 - 00:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

GUI til setup af freeBSD ?

Jeg har en periode kørt med en mandrake server !
Jeg fik det anbefalet da den er god for "ikke ekspert" at starte på.
Mit problem er at jeg er "afhænig" af grafisk/GUI.

Nu vil jeg gerne starte med freeBSD og har følgende spørgsmål :

Er der grafik/GUI til setup af freeBSD ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. april 2004 - 00:44 #1
ja et kan man godt sige der er .. men ikke som du har set det fra redhat/mandrake ...

læs denne guide så skulle det ikke være noget problem.
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/install.html
Avatar billede procept Nybegynder
29. april 2004 - 17:54 #2
Det kan være du kan anbefale en løsning.
Jeg er detsværre afhænig af grafik/GUI da jeg ikke har meget forstand på commando/programmering via eks SSH.
Jeg har i dag mandrake/linus og bruger denne for at lærer linux at kende...men nu er jeg blevet lidt ivrig og vil gene have et mere rigtigt system og har kikket lidt på RedHat/linus og FreeBSD -Jeg har ikke gendskab til deres GUI og er ved at undersøge hvilken jeg KAN bruge.

I min situation, hvad ville du anbefale ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. april 2004 - 20:28 #3
jeg vil aldrig anbefale gui :) man lærer ikke meget hvis man sidder med en kde eller gnome.. som er det tætteste du kommer på windows.

hvis jeg selv skal have gui bliver det fluxbox wm
den er meget lightweight.. og skal selv sættes op.
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. april 2004 - 20:29 #4
ud over at du ikke lærer så meget ved at bruge configurations programmer fra feks kde så har du heller ikke de samme muligheder og det er iøvrigt meget langsommere at arbejde i en gui.
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. maj 2004 - 17:04 #5
fandt du ud af det?
Avatar billede procept Nybegynder
01. juni 2004 - 09:22 #6
Ja, tak (havde overset dette spørgsmål)