Avatar billede styrup Nybegynder
26. april 2004 - 14:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Store/små bokstaver i feltkode til krydshenvisning

Ved at lave en krydshenvisning til eksempelvis en figurtekst "Figur A.1", kan man tilføje "\*lower " i feltkoden og dermed fremstår henvisningen med små bokstaver.

Hvordan undgår man at hele henvisningen bliver med små bokstaver, således det f.eks kun er F'et der bliver med småt i foregående, og fremstår som : "figur A.1" - hvor A'et forbliver med stort ???
Avatar billede rvm Nybegynder
26. april 2004 - 16:06 #1
Du kan kun gøre det modsatte - altså gøre første bokstav stort - men altså ikke gøre første bokstav småt...
Avatar billede styrup Nybegynder
26. april 2004 - 16:08 #2
hvordan gør jeg så det ??
Avatar billede rvm Nybegynder
26. april 2004 - 16:16 #3
Min kode ser således ud:

{REF  _Ref70758678 \* FirstCap \h}
Avatar billede styrup Nybegynder
26. april 2004 - 16:25 #4
hmm... jeg skriver:

{ REF_Ref64606448 \* FirstCap \h }

...og der sker ingenting ?!
Avatar billede rvm Nybegynder
26. april 2004 - 16:29 #5
Du mangler et mellemrum efter ref
Avatar billede rvm Nybegynder
26. april 2004 - 16:30 #6
Jeg kan sende dig mit eksempel...
Avatar billede styrup Nybegynder
26. april 2004 - 16:32 #7
der er mellemrum - jeg er ikke skarp til at copy/paste - sorry

du må meget gerne sende et eksempel på kristoffer@styrup.net - jeg smutter for i dag, men vender tilbage i morgen tidlig...
Avatar billede rvm Nybegynder
26. april 2004 - 16:33 #8
Er sendt
Avatar billede styrup Nybegynder
27. april 2004 - 08:10 #9
jeg kan godt få dit eksempel til at virke, men udfordringen er kun at ændre det første bokstav til lille, kan det virkelig ikke lade sig gøre ??????

??
Avatar billede rvm Nybegynder
27. april 2004 - 09:53 #10
Nej - som jeg skrev i mit første svar, så er det ikke en mulighed...
Avatar billede styrup Nybegynder
27. april 2004 - 09:57 #11
modtaget...

men det lyder nu underligt at det ikke kan lade sig gøre - gør det ikke ?!?!