Avatar billede goody-goody Nybegynder
26. april 2004 - 13:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kopi blækpatroner

Hej jeg har en canon i865 printer, som er ved at løbe tør for blæk.

Jeg ville høre om der er nogen der ved om det er ligeså godt at købe kopi blækpatroner på www.printmore.dk som det er at købe de originale.

De koster under det halve...
Avatar billede teko Nybegynder
26. april 2004 - 13:43 #1
Om kopipatroner dur eller ej ved jeg ikke, men lad ikke printeren stå med en tom patron det kostede min 1 år gamle printer livet :-(
Hilsen
Teko
Avatar billede rosenberg Nybegynder
26. april 2004 - 13:58 #2
Altså jeg har brugt Kopi patroner fra www.inkclub.dk. og det virkede fint.

Men jeg har venner som har haft dårlig erfaring med "kopiblæk"

Men efter min mening kan det godt betale sig at kigge på kopiblæk....

/rosenberg
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. april 2004 - 15:07 #3
Det er i øjeblikket desværre et meget forvirret marked, og det er næsten umuligt at svare på, om du er heldig eller ej.

Men du gør ret i at forsøge med kopiblækpatron først, før du kaster dig over genfyldning.

Jeg mener at de fleste kopiblækpatroner fungerer fint i de fleste printere. Man kan dog stadig komme ud for dem der har lidt andre farver, end de originale.

Hvis du er meget nidkær med dine fotoudskrifter, skal du købe de originale. Betyder det ikke helt så meget, er der god grund (økonomi) til at prøve kopipatronerne.

Går det helt galt, er det jo stadig en rimelig "klade/test" udskrifts patron, og så kan du spare på en eventuel original.

Konklussion: Prøv hvis du har mod på det - men det er altså umuligt at svære helt konkret på, om du får det resultat du forventer.

Teko-> En printer kan umuligt dø, bare på en udtørret patron. En ny patron, og evt. nyt printhoved skulle være "alt" der kan ødelægges på den konto.
At det så ofte er billigere at købe en ny printer, har jeg så undladt at bekymre mig om ;-)
Avatar billede teko Nybegynder
27. april 2004 - 07:43 #4
ole madsen===> Ja, et nyt printerhoved til min printer koster 1500,- ca. det samme som en ny printer magen til.
Avatar billede asserp Nybegynder
30. april 2004 - 01:47 #5
ole har ret men det er vigtigt at du kun skrive dine ynglins foto ud med original blæk da de ellers (næsten) med garanti vil få dårligere farver med en kopi patron

Man skal også lige når man køber en ny printer er patronerne 1/2 fyldt