Avatar billede drip Nybegynder
23. april 2004 - 23:28 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

HTX Information

Hey!
Er der nogle ude bladt jer som går på HTX, så vil jeg gerne høre om hvordan det er at gå der? Hvilke valgfag har i? Er der stort lektiepræs? Og om jeg evt. måtte se nogle opgaver (fysik/kemi og matematik)? Er i kommet på HTX efter 9. eller 10.?

Jeg stiller spørgsmålet da jeg gerne vil se hvilket niveau HTX ligger på så jeg kan finde ud af om jeg skal tage på HTX efter 9. eller 10.!
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2004 - 00:22 #1
Hej

Jeg år på Odense HTX (lidt endnu). Jeg er kommet fra 10. klasse. Det er meget anderledes end i folkeskolen, men det er du jo klar over.

1G:
I 1.G er det nok meget matematik, som man kan følge gå hurtigt og der skal læreres en masse ting. SÅ det gælder om at være klar fra start.
I 1.G  har du (det havde jeg) følgende fag. Matematik B, Dansk A (har du alle år), Kemi C, Fysik B, Teknologi B, Tysk eller Biologi C.

Når du skal starte i 2.G kan du vælge fag til og fra. Det er meget forskellige hvad din måske kommende skole tilbyder af fag. Du kan vælge at forsætte med Mat B, Fysik, B, Kemi B, Tysk B eller Bio B. Så havde min skole nogle flere fag, som media, idræt og en masse andre.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2004 - 00:23 #2
Hvis du har nogle spm, så bare spørg løs
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2004 - 00:23 #3
En lille info side om HTX Odense http://www.ots.dk/s4_htx/oversigt.htm
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2004 - 00:26 #4
Hvis der er nogen som siger at det er meget pratisk arbejde på HTX, så er det hvis en overdrivelse. Der er nogle rapport og ugenlige aflevering, som skal afleveres. Jeg tror at jeg brugte ca. 3-6 timer om uge på lektier, dog i nogle perioder en del mere.
2.G er noget R.. der er bare lektier konstant (næsten). Der skal man ikke komme langt bagud før det ser uoverskuligt ud, men det kan godt klares
Avatar billede drip Nybegynder
24. april 2004 - 00:45 #5
Har du en msn eller andre former for direkte kommunikations midler?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2004 - 10:05 #6
hansendk@lite.dk eller ICQ 130133830
Avatar billede mckim Nybegynder
24. april 2004 - 13:06 #7
Jeg kom på HTX efter 9. klasse, og jeg går på 1. årgang nu.

Du er velkommen til at kontakte mig over MSN på: blindbaek@jubiimail.dk. Så kan du også se nogle opgaver mv.
Avatar billede drip Nybegynder
24. april 2004 - 14:26 #8
Jeg har tilføjet jer begge på kaspar@drip.dk
Avatar billede satans-girl Nybegynder
24. april 2004 - 14:30 #9
Avatar billede uja Nybegynder
24. april 2004 - 19:07 #10
Umiddelbart vil jeg sige at jeg ikke har fortrudt at jeg har valgt Htx.... På 1. år havde jeg tysk som valgfag og her på 2.år har jeg Kemi B, og IT C som valgfag.... Lektiepresset på 1. år var ikke større end da jeg slap folkeskolen.... Men på 2. år der sker der altså noget.... Og som hansen.dk siger så skal man ikke langt bagud før at det bliver uoverskueligt så det er bare med at få afleveret sine ting til tiden.... For at illustrere det lidt har jeg haft Teknologi Eksamensprojekt, IT Eksamenprojekt, 2 Fysikrapporter, 1 Dansk stil, 1 Biologirapport, og en Matematikaflevering for på en gang.... (har gudskelov fået afleveret noget af det nu ;o)) Så der er lidt at se til :o) Men hvis man hænger i så er det da til at klare.... Og jeg kan kun anbefale det....
Avatar billede bb_maze Nybegynder
25. april 2004 - 17:00 #11
Det er på samme niveau som det almene gymnasie og handelskolen. Hverken nemmere eller sværre.

Men nej, der er ikke meget praktisk arbejde. På min skole fik vi noget undervisning ude i smedien, og der er også mulighed for valgfag på 3. år som gør at man komme en del ud i smedien...

HYGGE
Avatar billede satans-girl Nybegynder
28. april 2004 - 08:20 #12
Da jeg gik på dts (dalum tekniske skole) var der lige meget undervisning som praktisk arbejde..
Avatar billede bb_maze Nybegynder
28. april 2004 - 09:02 #13
satans-girl: Var det også HTX?? Og hvor mange år siden var det?

HYGGE
Avatar billede satans-girl Nybegynder
28. april 2004 - 09:43 #14
Ja det var også htx. Det var i år 2002-2003..

Selv sys jeg det er en god skole.. Gode lærer, god undervisning og i det hele taget et godt arbejdsmiljø
Avatar billede satans-girl Nybegynder
28. april 2004 - 09:55 #15
Du er velkommen til at kontakte mig på msn rytterano84@ofir.dk
Eller Icq 222819096
Avatar billede bb_maze Nybegynder
28. april 2004 - 09:56 #16
Ok. Synes bare at det lyder som meget!

Når du siger praktisk arbejde, mener du så også fysik, kemi og biologi forsøg, eller?

HYGGE
Avatar billede satans-girl Nybegynder
28. april 2004 - 09:56 #17
Ja, i fine laboratorier
Avatar billede satans-girl Nybegynder
28. april 2004 - 09:57 #18
Samt arbejde i bageri, mejeri, slagter, og ved edb
Avatar billede uja Nybegynder
28. april 2004 - 09:59 #19
Det lyder da ikke som en almindelig Htx.... :) hvordan kan det være det kun var 2 år?
Avatar billede satans-girl Nybegynder
28. april 2004 - 10:01 #20
Det er den heller ikke den vare tre år ligesom alle andre htx-uddannelser, men denne er mere landbrugs-præget
Avatar billede uja Nybegynder
28. april 2004 - 10:03 #21
Nåh oki.... =o)
Avatar billede satans-girl Nybegynder
28. april 2004 - 10:04 #22
Men I kan læse meget mere her:
http://www.dalumts.dk/index.php?page=51
Avatar billede satans-girl Nybegynder
28. april 2004 - 10:05 #23
Det er en levnedsmiddelsskole
Avatar billede bb_maze Nybegynder
28. april 2004 - 10:11 #24
Ahh... Smart :D Må indrømme at det ikke helt er det jeg forbinder med HTX... :) Vidste ikke at der fandets skoler som lagde vægt på landbrug. Men så har jeg også lært noget i dag :D

HYGGE
Avatar billede satans-girl Nybegynder
28. april 2004 - 10:43 #25
Hehe man lærer så længe man lever *Eller gør man??*
Avatar billede bb_maze Nybegynder
31. oktober 2004 - 21:50 #26
Lukketid??
Avatar billede drip Nybegynder
08. februar 2005 - 22:18 #27
Smid svar!
Avatar billede bb_maze Nybegynder
08. februar 2005 - 22:44 #28
Hvem af os? Nu smidder jeg i hvert fald et svar... :)
Avatar billede drip Nybegynder
08. februar 2005 - 22:57 #29
Jeg vil gerne hansen.dk, mckim og bb_maze smider er svar.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2005 - 09:44 #30
ok.dk