Avatar billede the_q Nybegynder
22. april 2004 - 13:57 Der er 7 kommentarer

ODBC Connection

Hej

Jeg har et lille problem med at connecte til en Sybase server vi har kørende på et andet IP Subnet.

Jeg har installeret sybase på min pc og dermed fået Adaptive server anywhere 6.0 driveren tilgængelig i min ODBC.

Herefter har jeg så installeret programmet der skal anvende ODBC connection´en (SuperOffice) og den har selv oprettet en ODBC connection.

Problemet er at hvis jeg tester ODBC connection´en så får jeg en "Connection failed: Database server not running".

Jeg har sammenlignet min installation med en eksisterende som virker og de er fuldstændig identiske.....

Det der undrer mig er at Servername i ODBC connection´en er SuperOf5 (Hvilket er database navnet) og ikke det korrekte DNS servernavn.

Nogen ideer???
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2004 - 17:17 #1
Snakker vi Sybase ASE eller Sybase SQL Anywhere ?
Avatar billede the_q Nybegynder
23. april 2004 - 09:57 #2
Hej Arne

Hvordan ser jeg finder jeg ud af det??

Det skal lige siges at baggrunden for dette er at installationen er på et remote site og personen der har stået for det har forladt firmaet uden at efterlade sig noget dokumentation...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2004 - 21:13 #3
Kan du ikke få en på sitet til at kigge lidt på maskinen ?

Det plejer normalt at være muligt at se hvad software der er installeret på
et system.
Avatar billede the_q Nybegynder
23. april 2004 - 21:21 #4
Hej

Det drejer sig om Sybase ASA
(ifølge hjælpe filen)
Avatar billede degn Nybegynder
26. april 2004 - 22:13 #5
Under fanebladet 'network' under odbc opsætningen, skulle du prøve at markere tcp/ip, eller evt. en af de andre protokoller. Når der køres i et større netværk, er det ofte det der skal til for connecte til serveren
Avatar billede the_q Nybegynder
27. april 2004 - 08:06 #6
Hej Degn

TCP/IP er markeret, der er dog ikke anført noget i feltet udfor.
Har prøvet at indtaste DNS navn og ip på serveren men så før jeg en "unable to initialize requested communication links" fejl.
Avatar billede pasciak Nybegynder
13. maj 2005 - 20:40 #7
Hej
Hvilken sybase version køre du?
Jeg køre selv på sybase 12.5.2, og her skal jeg lave odbc koblingen med dns navn og port nr. eks.  DNS-Navn,3000 samtidig vælger jeg at connecte til en bestemt database.