Avatar billede ogt Nybegynder
21. april 2004 - 11:42 Der er 9 kommentarer

hvorledes får jeg computer til at bruge 2 netkort

hejsa,
har idag en computer der kører i novell netværk på installeret
netkort i pciport. Nu har computeren også et intern netkort hvilken jeg vil bruge til internettet via routeren.. men jeg kan kun få een ting til at spille ad gangen ! slukker jeg maskínen og tager kablet fra novell ud - starter op sætter router til ja
så kører internettet og sætter jeg novellkablet tilbage i pcinetkortet - kører dette ikke.
begge netkort er korrekt installeret og har hver sin irq (10,11)
hvad gør jeg galt
Avatar billede riversen Nybegynder
21. april 2004 - 11:49 #1
hvordan er ip opsætningen
Avatar billede ogt Nybegynder
21. april 2004 - 11:53 #2
vi har en ganske alm router fra tdc med fire opkoplinger og så vidt vides kører vi kun med een ip adresse.. maskinerne kører alle med win 98
Avatar billede jimse Nybegynder
21. april 2004 - 11:55 #3
Jeg mener du som minimum skal have win 2000 for at køre med to netkort samtidig.
Avatar billede riversen Nybegynder
21. april 2004 - 11:56 #4
din interne ip-opsætning.... på de 2 netkort.
Avatar billede ogt Nybegynder
21. april 2004 - 12:04 #5
systemet tildeler automatisk ip adresse ifølge egenskaberne på netkortet
jeg har een maskine i nettet som har 2 pci netkort og denne kører perfekt.
det er altså når jeg kombinerer intern netkort med pcikortet
Avatar billede riversen Nybegynder
21. april 2004 - 12:14 #6
i try again... hvordan er ip-opsætningen på de 2 netkort der driller. Hvilke ip-adresser har de?
Avatar billede ogt Nybegynder
21. april 2004 - 12:19 #7
sorry, hvor får jeg lige disse ip er frem ?
Avatar billede ogt Nybegynder
21. april 2004 - 14:44 #8
hej hej - der blev lidt stille - for løsningen går jeg gerne op til 200 point..
Avatar billede riversen Nybegynder
21. april 2004 - 14:58 #9
åbn en kommandoprompt og skriv "ipconfig /all". Kopier det hele herind.