Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
20. april 2004 - 23:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nyt køb af grafikkort

Jeg skal have et nyt grafik kort, vil gerne have lidt hjælp..

Det skal primært køre spil, være et af de bedste på markedet, samt være et godt køb..

Tak..
Avatar billede lomse Nybegynder
20. april 2004 - 23:26 #1
Du er nød til at være lidt mere hjælpsom med oplysninger.
Er prisen ligegyldig.
Personligt ville jeg ville vente en måneds tid, til de nye fra Nvidia kommer på banen og ati skulle komme d, 4-5 maj, så får de andre nok et hak ned i pris.
Kan du ikke vente, er ATI`s Redeon 9800XT vel det bedste for tiden til små 3000 kr.

Mener dog selv at du gør et bedre køb ved dette:http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68113
Har du selv mod på lidt OC. kommer det nemt op på hastigheder som et XT.

Men vent lidt, så kan du godt spare 500 kr på et XT kort. De lidt billigere kort er ikke sikkert de falder i pris da de jo representere et andet marked af købere.

Men eller, skriv hvad du max vil bruge på det, så kan det bedre lade sig gøre at finde et.
Mvh.
Lomse
Avatar billede martinj Nybegynder
21. april 2004 - 09:35 #2
I mellemklassen er Club-3D GeForce FX 5900XT et godt valg. Kortet fås for cirka 1400 kr. og leverer en god ydelse i spil m.m.
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
22. april 2004 - 01:19 #3
Prisen er ligegyldig.

Har kigget lidt på dettte: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=68113

Er det noget i vil anbefale? Også til prisen?
Findes der bedere?
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
22. april 2004 - 01:27 #4
Er Redeon 9800XT eller det Nvidia kommer med bedere end http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=68113 ?
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 09:34 #5
1500kr og derunder = fx5900xt
2000-2500kr = 9800pro

Skulle jeg selv vælge ville jeg tage 9800pro, 5900, 5900xt.
9800pro er hurtigst i de fleste test, 5900 kan moddes til 5950ultra og 5900xt er det bedste kort i mellemklassen (men det "sløveste" af de 3 du har valget mellem).
Men jo, fx5900xt er det bedste kort til prisen. Yder virkelig godt til de penge (ca 1500) hvor de andre ligger over på ca 2000 og derover.

Skulle jeg selv vælge ville jeg tage 9800pro, 5900, 5900xt.
9800pro er hurtigst i de fleste test, 5900 kan moddes til 5950ultra og 5900xt er det bedste kort i mellemklassen (men det "sløveste" af de 3 du har valget mellem).
Men jo, fx5900xt er det bedste kort til prisen. Yder virkelig godt til de penge (ca 1500) hvor de andre ligger over på ca 2000 og derover.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63494

Til mindre penge vil jeg sige det sådan

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=20472

Et geforce 4 ti4200 yder mere end 5600 i de nuværende spil (dx 8.1 og derunder), men i kommende spil og dem der er lige på trapperne (dx9) er 5600 bedst.

Springer over point når du lukker her

//Freehelp
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 08:28 #6
Godmorgen

Har du brug for mere hjælp??

//Freehelp
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
13. juli 2004 - 08:55 #7
Tak for hjælpen,
nej, jeg har ikke brug for mere hjælpe..

Jeg kan ikke give nogen point, ingen har svaret - kun kommenteret..
Hvordan lukker jeg spørgsmålet?
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 08:58 #8
Personligt hopper jeg over point. Er her for at hjælpe og min hjælp er gratis :-)

Hvis du vil give Lomse kan du bede ham smide et svar.

Ellers kan du smide et selv - markere dit navn i boksen til venstre og tryk så aceptere.

God læsestof

http://expfaq.1go.dk/
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Ha en super dag

//Freehelp
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
13. juli 2004 - 09:11 #9
Ok, Lomse, smid et svar :)
Ellers snupper jeg selv pointsne :P
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 09:13 #10
Smid også lidt karma til lomse - for synes folk har hakket ham nok nu!
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 13:53 #11
Ville være kanon med lidt feedback fra dig opretter :-)