Avatar billede perth1893 Nybegynder
10. februar 2001 - 16:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 email adresser hos TeleDanmark

Jeg har oprettet 2 email adresser til mit Internet abonnement hos Tele Danmark. Den ene email adresse er min egen, på min maskine, og min søn har den anden email adresse til på sin maskine.

Eller…., sådan ville vi gerne have det til at virke. Men der sker det, at hver gang en af os henter sin post, så får vi altid modpartens mails med, selvom der kun er oprettet én email konto på hver maskine.

TeleDanmark siger, at selv om man kan have 5 email adresser, så har man stadig kun én postkasse. TeleDanmarks anbefaling var at oprette et NetBasis til min søn, men det ser jeg ingen grund til, da der er rigelig af tid på mit Nettid 80 abonnement.

Jeg bruger Outlook 2000

Er der nogen, der ved, om man kan omgå det på en eller anden måde, evt. ved hjælp af noget software, jeg kan downloade. Hvis det ikke kan lade sig gøre, må jeg jo give ham en hotmail konto eller lignende?

Et svar på, at jeg kan skifte internetudbyder accepteres ikke, da mit Nettid 80 abonnement passer bedst til mit internetforbrug, indtil jeg kan få kabelmodem. Og så skal jeg vel have mit abonnement hos TeleDanmark.
Avatar billede cautoo Nybegynder
10. februar 2001 - 16:28 #1
Prøv at oprette en email adresse hos www.mailme.dk de kan også tilbyde POP3 så du kan hente det i Outlook2000
Avatar billede brain Nybegynder
10. februar 2001 - 16:52 #2
De 5 ekstra adresser fra Teledanmark er kun adresser (eller aliaser) ikke konti. Hvis du giver din søn et NetBasis (som iøvrigt er gratis) abonnement, så bliver der oprettet en konto mere, og så kan det lade sig gøre at i tager jeres mails hver for sig.

Hvis det bare er et spørgsmål om at holde mailsene separeret fra hinanden, kan du ho i Outlook 2000 oprette et par nye foldere under din indbakke (slå først foldervisning til i vis (view) menuen), og sætte et par regler op men Rules Wizarden, som tager sig af at flytte mails ned i de respektive foldere når mailen ankommer. Men hvis der er tale om et privatlivsspørgsmål, et du tvunget til at oprette en konto mere....

Avatar billede perth1893 Nybegynder
10. februar 2001 - 17:12 #3
>>> Cautoo: Jeg har lige oprettet sådan en konto, og det funker. Kan du ikke ændre til et svar, så får du pointene.

>>> brain: Det er ikke fordi der er så meget privatlivsspørgsmål. Det er mere det, at vi ikke kan vide, hvilken maskine posten havner på.

/Per
Avatar billede cautoo Nybegynder
10. februar 2001 - 22:03 #4
Jeg svarer med et svar!!!:

Prøv at oprette en email adresse hos www.mailme.dk de kan også tilbyde POP3 så du kan hente det i Outlook2000