Avatar billede farouche Nybegynder
10. februar 2001 - 15:56 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Min nye PC går kold :o(

Jeg har lige anskaffet min \"drømmemaskine\" med forhåbninger om at jeg nu skulle til at køre derudaf.

Men nej der har næsten kun været problemer.
Maskine er :

- Microstar MS-6330 KT7-Pro2-A  bundkort
- AMD TBird 1000 (SuperOrb Køler)
- 256 Mb Hyundai PC 133 SD
- Asus V7700 Geforce2 GTS 32 MB
- Soundblaster Live 1024
- Sony 48 x CD, CDU-481
- IBM 75 GXP 45 GB, HD.

- Windows me

Problemet er, at den fryser (Blå skærm, går i sort, eller slukker helt) Mest i forbindelse med installation fra CD-rom.

Jeg har prøvet et andet CD-drev, som ikke hjalp, og har opgraderet bundkort bios til nyeste vers. men problemet er der stadig.

Det er en ret irriterende periodisk fejl, og jeg kan ikke lige slå ned på en bestemt ting der gør det.

Den er også et par gange gået i baglås mens den stod urørt uden at nogle programmer kørte.

Er der nogen der har en idé om hvad det kan skyldes, så vil det være yderst rart at høre, da mine ideer er udslugte.

Avatar billede brain Nybegynder
10. februar 2001 - 15:59 #1
Jeg ville nok holde fingrene fra ME....det er latterligt ustabilt...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. februar 2001 - 15:59 #2
Din computer ser fin ud - ME ser knapt så fint ud.
Avatar billede farouche Nybegynder
10. februar 2001 - 16:01 #3
jeg har kørt me på min gamle Celeron 400 i lang tid uden problemer  :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. februar 2001 - 16:07 #4
Hvis man har problemer med at installere f.eks. Win98 fra CD-rom anbefales det at slå ULTRA-DMA fra. Harddisken er simpelthen for hurtig.

Det var et bud, men lige præcis hvilken blå skærm får du??

/Nikolaj
Avatar billede farouche Nybegynder
10. februar 2001 - 16:28 #5
det er nu mere sort skærm. Det blå er kun kommet et par gange
Avatar billede nuna Nybegynder
10. februar 2001 - 16:29 #6
Gå ind i bio\'s på din computer og fjern alt hvad der har med strømbesparelser at gøre.
Gå så ind i indstilinger --> energibesparende funktioner og slå energibesparende funktioner dér, prøv så og se om det ikke skulle virke.

nuna
Avatar billede thoeger Nybegynder
10. februar 2001 - 17:47 #7
Windows 2000 - andet er der ikke at sige!
Avatar billede makse Nybegynder
10. februar 2001 - 18:53 #8
Hvis du ikke allerede bruger de nyeste drivere til dit lydkort kan du hente dem her: www.soundblaster.com/liveware/
Et andet forslag når du installerer live driverne, var at deaktivere gameporten.
Husk at slå onboard lydkortet fra.

Du kan hente de nyeste VIA og Geforce drivere her: www.tweakup.dk vælg files.
Avatar billede tjmo Nybegynder
10. februar 2001 - 19:24 #9
dewt eneste du kan gøre er følgende:
1:tjek dit skærm stik om de der metal nogle der sidder inde i stikket ikke er bøjet
1: hvis det ikke virker slet win me. sæt hdd so slave i en anden com og fdiske den, eller fomatere den.
3:prøv med et nyt 2d kort fx matrox g-100 eller lignede
4: hvis ingen af delene virker så skriv herind igen. så kommer jeg med nogle nye friske svar

Hilsen Tjmo :=)
Avatar billede toast Nybegynder
10. februar 2001 - 20:58 #10
Hey farouche

Hvor varm er din processor? smut ind i PC Health I BIOS og fortæl hvilke grader den operer ved. Hold den ved 40 stk. så vi kan konkludere at det ikke er den der volder problemer.
Enig med Nuna, alt energibesparelse af.
Prøv evt. med et andet CD-Drev.
Som sidste udvej, så prøv Win98se. Nogle mennesker møder problemer med ME - ikk\' mig!
Avatar billede hotpop Novice
10. februar 2001 - 21:51 #11
Me kan uden problemer køre på maskinen så lad være med at høre på nogen som åbenbart har andenrangshardware! Men slå dma fra i biosen det løser måske dit problem.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. februar 2001 - 22:01 #12
hotsnot -

Du skal ikke kalde fars maskine \"andenrangshardware\"!!! HØ HØ!!

Nej, no offense!

ME kørte bare ikke fedt og min ghost ku´ jeg smide væk til fordel for ME´s ellers udemærkede backupprogram. Det gik bare ikke.

Skidt.

Jeg har allerede foreslået det med Ultra-DMA. Farouche er jo også næsten selv inde på det.

\"...Celeron 400\" kontra \"AMD TBird 1000\" - Selvfølgelig kører tingene hurtigere og det er her problemer med installation fra CD-rom opstår.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. februar 2001 - 22:04 #13
Eller lad mig sige : \"blandet andet her problemer med installation fra CD-rom opstår\" - Det er selvfølgelig ikke entydigt og var kun et forslag.
Avatar billede farouche Nybegynder
10. februar 2001 - 23:39 #14
jeg har slået powersaving fra så meget jeg kunne, og har ikke haft nedbrud endnu, men jeg vil lige give det noget tid, da problemet opstår ret sporadisk :o)

Det der med DMA lyder meget fornuftigt, men hvor er det lige man slår det fra ?

alle mine diske er sat til auto, kan man så slå det fra ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. februar 2001 - 23:45 #15
Du slår det fra inde i bios´en.

Hvis det virker og du så har installeret - skal du så ligeind og slå DMA til igen. - Det er trods alt noget hurtigere. :-)

/Nikolaj
Avatar billede luther Nybegynder
12. februar 2001 - 10:48 #16
Prøv at sætte dit lydkort i en anden PCI bus. Det hjalp mig da jeg havde samme problem.
Avatar billede wipeout Nybegynder
12. februar 2001 - 11:22 #17
Jeg ved at ME har mange problemer med bundkort generelt, hvis jeg var dig ville jeg taget Windows 98 SE eller 2000 det virker.
Avatar billede hotpop Novice
12. februar 2001 - 12:51 #18
wipeout> hvor har du læst det? Må man få et link, tak!
Avatar billede wipeout Nybegynder
12. februar 2001 - 13:17 #19
Egne erfaringer + andre jeg kender samt mit Firma.
Men så vidt jeg erindrer så kan du læse lidt om det på www.spilzonen.dk der skal du søge på ME, eller Microsoft egen hjemmeside der står vist også lidt om det. Samt jeg lavede en lille stave fejl der skulle have stået nye bundkort.
Avatar billede nuna Nybegynder
12. februar 2001 - 13:33 #20
Har du snart fået fundet ud af dit problem??
nuna
Avatar billede farouche Nybegynder
05. marts 2001 - 14:42 #21
det der hjalp var simpelt hen at smide lydkortet ad h..... til  :o)
Avatar billede luther Nybegynder
05. marts 2001 - 18:29 #22
Ren nysgerrighed, hvilket lydkort var det?

Og burde jeg ikke have haft alle 60 point??? ;-)
Avatar billede farouche Nybegynder
05. marts 2001 - 18:33 #23
det er et sb live 1024

og nej for egentlig hjalp det ikke at flytte kortet.
Avatar billede wipeout Nybegynder
05. marts 2001 - 18:37 #24
Hmm, jeg ved at der med mange bundkort har det været sådan at man helst sitter sine ting i denne rækkefølge, først Graf. (det siger jo sig selv det køre jo på AGP LOL), så netkort, og lige meget hvad så vil lydkortet helt på slot 3 ellers kan der ske fejl, jeg har selv oplevet det med mange lydkort og ME.