Avatar billede lallie Nybegynder
19. april 2004 - 13:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Max antal af kontakter i en gruppe

Jeg har et lille problem med firmaets exchange 2003...
Vi har migreret fra alm. POP3 til at køre på exchange-server.

Vi har nogle kontakt-grupper, som er overflyttet fra før, og som indeholder ca. 240 kontakter i hver.

Meen... Disse grupper får vi ikke lov til at redigere i.. Altså tilføje nogle nye kontakter, eller feks. omdøbe.
Vi får fejl-meddelsen:"Denne distributionsliste er for stor til at blive gemt på din netværksserver til e-mails. Fjern nogle medlemmer, eller anbring nogle af navnene i seperate, mindre distributionslister, der derefter kan føjes til denne liste."

Og problemet ændre sig ikke, selvom vi flytter gruppen fra privat til public-mappen eller omvendt..!

Løsningen kunne jo være, som den siger at dele dem op i mindre grupper... Meen.. Man må da kunne ændre en parameter på exchange-serveren, så den kan håndtere flere end et par hundrede kontakter i hver gruppe..?

/Per Lauridsen
Avatar billede strych9 Praktikant
19. april 2004 - 15:03 #1
Dette problem får mig til at erindre et andet et jeg havde med AD. I AD kan man ikke have mere end 500 medlemmer i en global group, og forklaringen på det er at global group medlemsliste replikeres rundt mellem DC'er i een transaktion i eet replikations tick. Derfor kan den simpelthen ikke klare at replikere mere end 500 medlemmer.
Tror du dette her kunne være et lignende princip? Contacts replikeres vel også rundt.
Avatar billede lallie Nybegynder
20. april 2004 - 08:57 #2
Egentligt replikeres de ikke rundt.. Det skulle da kun være hvis outlook-brugerne har sat op med offline-replikering. Men det er helt sikkert et godt bud.. Men da må da være nogle store amerikanske firmaere, der laver kontakt-grupper på mere en et par hundrede..?
Avatar billede strych9 Praktikant
20. april 2004 - 16:00 #3
Jeg er ganske vist mest erfaren med Exchange 5.5, men jeg forsøger alligevel..

Der er forskel på grupper og lister. Lader til at du benytter dem lidt i flæng. Når du opretter en ny gruppe i AD vil du se at du har valget mellem en security group og en distribution group. Security groups har generelt noget med permissions at gøre, så som global groups. Distributions groups er derimod sådan en slags nedbarberet security groupm som bruges til blandt andet Exchange. Den primære forskel så vidt jeg erindrer er at en distribution group ikke tildeles nogen SID.
Så hvis vi taler grupper så tror jeg det er sandsynligt at de samme begrænsninger gælder for distribution groups som for security groups mht replikering og størrelse. Og distribution groups bliver helt sikkert replikeret rundt sammen med resten af AD.

Lister er noget andet. Det ville være sløjt hvis feks Global Address List på exchange ikke kunne håndtere mere end 500 brugere. Så kan du specificere helt klart hvad det drejer sig om?
Avatar billede lallie Nybegynder
21. april 2004 - 08:23 #4
Ja, jeg har vist ikke formuleret mig godt nok... ;o)

Jeg snakker om kontakt-lister i Outlook som køre på Exchange 2003. (De lister som brugerne selv kan oprette deres egne kontakter i.. Så er alt tvivl vist ryddet af vejen)

Vi har importeret disse lister fra Outlook og Outlook Express fra da vi kørte POP3.

Importen lykkedes glimrende, og alt var tilsyneladene ok, indtil en af brugerne ville ændre navnet på disse lister, og/eller tilføje nogle ekstra kontakter til disse lister. Listerne indeholder ca 240 kontakter i hver, og det er denne grænse som jeg synes ligger meget lavt.

Det pudsige er, at de brugere som kørte Outlook før vi exporterede til Exchange, fint kunne håndtere disse lister osv. Så umiddelbart er det jo Exchange der har sat denne grænse.
Avatar billede strych9 Praktikant
21. april 2004 - 13:25 #5
Jeg har fundet følgende på slipstick.com:
"DLs in Exchange Server mailbox or Public Folders contacts folders are limited to about 128 entries, but those entries can include other DLs."

http://www.slipstick.com/contacts/dl.htm
Avatar billede lallie Nybegynder
21. april 2004 - 13:32 #6
Hmm... Øv, hvis de har ret.. Det er da pi*** irriterende med en så lav max-antal.
Avatar billede lallie Nybegynder
21. april 2004 - 13:34 #7
strych9 -> Lav et svar, hvis du vil have point.
Jeg tror jeg sender mit problem direkte til Microsoft, så må de lige komme med en seriøs forklaring.
Avatar billede strych9 Praktikant
21. april 2004 - 13:35 #8
ok
Jeg har desværre ikke nogen fornuftig forklaring på hvorfor de insisterer på DL nesting. Ej heller et workaround, hvis sådan et overhovedet eksisterer.