Avatar billede pck Nybegynder
19. april 2004 - 10:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

outlook anmoder om data fra exchange

Opsætning

DC1 W2003server
DC2 W2003server med exchange 2003
X antal XP klienter.

Jeg har nogle hastighedsproblemer ved opkobling af Outlook mod Exchange serveren.

Jeg får nogle gange en besked der hedder:
Microsoft-Exchange serveren er ikke tilgængelig – ved at trykke på forsøg igen oprettes der forbindelse.
Outlook kommer også i flere tilfælde med en boks hvor den ”Anmoder om data fra exchange serveren” Dette tager omkring 1 minut før den har fået dataene.

Er der nogle der er stødt på disse problemer og hvorledes har I løst dem.
Avatar billede venturer Nybegynder
19. april 2004 - 11:19 #1
Umiddelbart lyder det som om at du har et DNS problem. Hvis ellers klienterne fungere på netværket uden problemer, bør du lige chekke om din DNS er sat ordenligt op på både serveren og klienterne.
Du bør også sørge for at begge DC'er er sat op som Global Catalog (hvis du ikke allerede har gjort dette).

Det kan også være at serveren er belastet med andre opgaver.. Fungerer den evt. som Terminal Server?
Avatar billede pck Nybegynder
19. april 2004 - 12:15 #2
Hej venturer

DC2 stod faktisk ikke som Global Catalog og dette hjalp en hel del at få det kryds sat til.

Ligenu er DNS på klienterne sat til DC1's IP, ville du råde mig anderledes?
Skal der laves andre opsætninger i DNS når exchangeserveren er aktiv?
Avatar billede venturer Nybegynder
19. april 2004 - 13:53 #3
Så længe begge DC'er kører DNS er det principielt ligemeget hvilken dine klienter benytter som DNS. Om nogle klienter skal bruge den anden DNS er kun aktuelt hvis der er problemer med performance.

Rent exchange mæssigt er der ikke noget der skal tilføjes i DNS. Blot du er sikker på at DNS kører og fungerer :)
Avatar billede pck Nybegynder
19. april 2004 - 14:01 #4
tak for hjælpen ;-))