Avatar billede koldstar Nybegynder
18. april 2004 - 17:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

teskt flimrer ved scroll

hej
Jeg ved ikke lige hvilken kategori jeg skal smide dette spg. i, så nu lander det altså her :o)

Jeg har et problem med at når jeg scorller op og ned på internetsider, tekstdokumentyer og andet flytter teksten sig i små "ryk".
Jeg har prøvet at opdatere dirveren til mit grafikkort, men det hjalp ikke... Er der nogle som har en ide`??
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. april 2004 - 19:29 #1
hvis du et vindue åbent som ikke er maximeret,kører det så osse i ryk hvis du trækker det rundt på skærmen ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. april 2004 - 19:30 #2
hvis du har et vindue åbent...gramatik og favestejl er gratis ;)
Avatar billede aco Nybegynder
19. april 2004 - 08:40 #3
Prøv at gå funktioner og internetindstillinger under fanebladet avanceret
Der er noget der hedder "Brug jævn rulning", prøv at slå det enten til eller fra en af delene burde da virke
Avatar billede koldstar Nybegynder
19. april 2004 - 08:50 #4
sidder ikke lige ved computeren nu, og kan ikke huske om vinduerne også hakker...  men undersøger det lige iaften...
..og prøver også det i IE
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. april 2004 - 10:48 #5
prøv ved samme lejlighed at tjekke i directx, du åbner det ved at skrive , dxdiag , i kør eller promt
Avatar billede koldstar Nybegynder
20. april 2004 - 18:08 #6
hej igen
så ik jeg prøvet de forskellige ting.

1. vinduer kører også i ryk
2. der er ingen forskel på om jeg bruger jævn rulning elle rej i ie. (men problemet er jo også i alle programme)
3. øhmm. jeg har kørt alle tests'ne i dxdiag, men de fandt ingen fejl.. hvad kan jeg eller checke???
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. april 2004 - 18:19 #7
1.ja jeg ved sq ikke lige...har du prøvet at lukke alle kørende programmer for at se om det gør en forskel ?
2.afinstallere grafikdriveren og efter du har gjort det bruge dette program "Nasty File Remover" som leder eftet efterladenskaber af gamle Nvidia drivere, ka hentes her (hvis det er et nvidia kort du har) http://rudz.frac.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=2&mode=thread&order=0&thold=0
Avatar billede koldstar Nybegynder
20. april 2004 - 19:05 #8
det er et nvidia. - Et geforce 4 MX480

Nu har jeg prøvet ovenstående, men uden held...

Har denne gang prøvet at installere en driver manuelt under enhedshåndtering, men den siger at ingen af de drivere der ligger på cd'en til mit grafikkort passer til hardwaren..

så det kan vel tyde på en hardwarefejl???
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. april 2004 - 19:18 #9
hhmmm det er da mystiskt... ja det ka selvfølgelig være hardware fejl,men kig lige her http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html som er driver arkiv hos nvidia,prøv at ta en "ældre" driver,jeg foreslår det fordi det blir foreslået (bla fra mange gamesites) at man ikke skal bruge nye drivere til "ældre" kort, jeg har et geforce 4 ti 4200 og bruger driver 30.82 og det køre fint ;)
Avatar billede koldstar Nybegynder
21. april 2004 - 23:21 #10
hej igen.
Efter at have prøvet jeg ved ikek hvor mange forskellige drivere har jeg nu opgivet.. Jeg har geninstalleret windows, og nu er der ingen problemr.. Ved ikke om der har vælt fejl i den foreige version... Men læg et svar cp1 så får du point :o)
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. april 2004 - 13:00 #11
okay,svar kommer her ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. april 2004 - 13:01 #12
prøver igen...