Avatar billede royal12 Nybegynder
16. april 2004 - 19:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

øv dubletter

Hejsa

Jeg har følgende sql sætning:

select
    pages.id,
    PageImages_mtm.page_id,
    temp.total as totalen
    from
    PageImages_mtm, pages, (select sum(total) as total, page_id from keywords where page_id in(select page_id from keywords where keyword in('biler') group by page_id having count(*) > 0 ) and keyword in('biler') group by page_id) as temp where temp.page_id=pages.id and Pages.id=PageImages_mtm.page_id order by totalen desc

problemet er at der kommer en masse ens rækker ud, hvilket der helst ikke skulle...nogen ideer??

Royal12
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2004 - 19:50 #1
SELECT DISTINCT ...

måske - ellers skal der nok ændre mere grundliggende i logikken
Avatar billede royal12 Nybegynder
16. april 2004 - 19:53 #2
fuck var det så let...
Avatar billede royal12 Nybegynder
16. april 2004 - 19:54 #3
lav lige et svar så er pointene dine
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2004 - 19:55 #4
svar