Avatar billede mortent Nybegynder
16. april 2004 - 19:14 Der er 12 kommentarer

Mit webcam er underligt, hjælp mig!

Jeg har et webcam af nyere model... Et Logitech Quickcam pro 4000 men problemet er det at når jeg tilslutter det til messenger, går det koldt.. der kommer intet billede og det disconnecter også efter 30 sek... hvad er der galt og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
16. april 2004 - 19:18 #1
Har du downloadet de nyeste drivere på www.logitech.dk ?
Avatar billede mortent Nybegynder
16. april 2004 - 19:20 #2
yes....
Avatar billede strych9 Praktikant
16. april 2004 - 19:23 #3
Kan du benytte det medfølgende program, eller eventuelt netmeeting til i det mindste at se et billede af dig selv på kameraet?
Det spiller en rolle for lokalisering af fejlen..
Avatar billede mortent Nybegynder
16. april 2004 - 19:24 #4
det kan bruges til alt andet end messenger, hvilket er dets primære formål... har ikke prøvet andre webcam-chat-program-ting... og har sådan set heller ikke brug for dem, faktum er at det SKAL virke perfekt til messenger, hvilket det ikke gør :(
Avatar billede strych9 Praktikant
16. april 2004 - 19:27 #5
Ja så kan vi i hvert fald konkludere at det ikke er noget driver problem.
Det er nok snarere netværket den er gal med så. Hvordan er dit netværk sat op?
Avatar billede strych9 Praktikant
16. april 2004 - 19:32 #6
Prøv følgende:

Gå til Start -> kør -> skriv conf.exe
Gå igennem den wizard.
Når netmeeting starter så gå ind i Tools -> Options -> Video faneblad og vær sikker på at de 2 øverste flueben er sat (dem som siger at den skal sende og modtage video automatisk).
Avatar billede mortent Nybegynder
16. april 2004 - 19:32 #7
mit netværk...? hvad har det med det at gøre? Det virkede på min gamle PC, dog afbrød den efter et par min forbindelsen til USB porten.. så der har været mystik forbundet med det webcam...
Avatar billede strych9 Praktikant
16. april 2004 - 19:39 #8
og så fortæl mig om du kan se et billede af dig selv i netmeeting på nogen måde.
Alternativt kan du kigge i MSN messenger menuen Tools og der er et underpunkt der hedder webcamera settings. Der skulle du også se et billede af dig selv.

Hvis alt det virker, så vil jeg garantere dig at det er netværks relateret.
Avatar billede strych9 Praktikant
16. april 2004 - 19:45 #9
Iøvrigt er det interessant at vide om det er Windows Messenger, eller MSN Messenger du forsøger med. Der er en rimelig forskel der..
Avatar billede mortent Nybegynder
16. april 2004 - 19:48 #10
MSN...
Avatar billede strych9 Praktikant
16. april 2004 - 19:49 #11
ok, så prøv de ting igennem og kom med feedback hvis du vil have problemet løst.
Avatar billede mortent Nybegynder
16. april 2004 - 20:56 #12
Ja jeg ville gerne give feedback, men messenger gider ikke virke lige pt. :-| et uheld kommer jo sjældent alene... jeg vender frygteligt tilbage