Avatar billede grosvik Nybegynder
16. april 2004 - 18:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med installation af nyt lydkort.

Hey....

Jeg har lige købt at nyt lydkort: Creative SOund Blaster Live! 5.1 player (bulk).

Problemmet er at det ikke virker. Jeg har installeret hardwaren og windows XP siger er der er fundet nyt hardware. Der skulle så installeres noget software, men da det ikke fulgte med (nok fordi det er en bulk version) har jeg et lille problem.

Jeg har prøvet at hente en driver på creatives hjemmeside (livedrvpack.exe) men uden held. Den sagde at den ikke kunne finde noget creative hardware i computeren...

Hvad skal jeg gøre eller hvad kan jeg gøre...

mvh Kristian.
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 18:06 #1
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 18:07 #2
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 18:09 #3
http://expfaq.1go.dk/?id=1#vejledning_til_nye_brugere
At folk kan se du afslutter de spørgsmål du åbner giver ofte hurtigere og bedre hjælp herinde. Du har spørgsmål tilbage i 2002 :)
Avatar billede grosvik Nybegynder
16. april 2004 - 18:10 #4
Ja, men læg mærke til den første linie i det første link

This release is only for Sound Blaster Live! 5.1 users who have drivers with the following file version numbers:

Jeg har somsagt lige installeret kortet, men jeg har ingen drivere til den...
Og til det andet, så har jeg "player" og ikke "digital"...

ellers tak...
Avatar billede peet-49 Novice
16. april 2004 - 18:21 #5
Du har vel ikke OnBoard sound? Da skal det desables i bios.
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 18:22 #6
korrekt som peet siger.
Men prøv lige de to drivers som jeg linker til. De kan altid slette igen
Havde samme problem som dig med et andet kort fra creative
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. april 2004 - 19:11 #7
http://www.eksperten.dk/point.phtml?navn=grosvik - ird har gjort dig opmærksom på at vi har et lille problem her. Døde/uaktuelle spørgsmål skal lukkes, enten ved at du accepterer div. svar eller tager point selv ved selv at lave et svar og acceptere dette - husk dog at begrunde hvorfor du selv tager point + det skal selvfølgelig være løsningen - kan du ikke huske denne, er det nok en god ide at dele point ud til div. svar ;)
Avatar billede grosvik Nybegynder
16. april 2004 - 19:15 #8
Jeg skal nok lige lukke dem, har bare ikke tid lige nu...men lige til peet49, hvordan desabler jeg onboard i bios??

Kunne være rart hvis du lige gad at skrive det, jeg er først på i morgen igen, så jeg kan ikke lige svare på spørgsmål...men håber du eller nogle af jeg andre kunne skrive det...

thanks, kristian
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 19:24 #9
hvis du har tid til at stille et spørgsmål har du også tid til at lukke dem!
Avatar billede akl_gr Nybegynder
16. april 2004 - 19:51 #10
ird => Jeg er for en gangs skyld enig med dig ;-)
Avatar billede ird Praktikant
17. april 2004 - 07:05 #11
Aha det var da fint for dig
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. april 2004 - 16:08 #12
Så, nu håber jeg I er glade, nu er alt lukket....

Kunne det så være muligt at få svar på sit spørgsmål?
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. april 2004 - 19:39 #13
//lader til at diskussionen er død....lukker
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2004 - 19:44 #14
nææhhh..... men du har vist ikke tålmodighed til at vente på en løsning....