Avatar billede caspers Nybegynder
16. april 2004 - 15:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hos hvilke udbydere må man dele sin forbindelse?

Hvis man skal dele sin ADSL eller anden internet adgang, så er det jo vigtigt  at man må for sin udbyder.
Jeg har kigget lidt på TDC, Tele2 og Cybercity og der er ingen af den der tillader deling med andre juridiske enheder (nabo eller opgang mv.).
Hvis der er nogen der har overblik over de udbydere der tillader deling, er det svaret på dette spørgsmål.
Avatar billede wannadoo Nybegynder
16. april 2004 - 15:54 #1
Prøv World Online/Tiscali. Jeg mener at de giver lov til dette. Jeg har desuden lige siddet og kigget på deres hjemmeside (www.tiscali.dk), men har ikke kunnet finde noget.
Avatar billede wannadoo Nybegynder
16. april 2004 - 15:59 #2
Under "Spørgsmål og Svar" (http://www.tiscali.dk/help/adsl/faq/) står flg.:

Kan vi være flere om at dele en Bredbånd forbindelse?
Det er teknisk muligt at dele en Tiscali Bredbånd forbindelse. Du skal dog selv håndtere opsætning og eventuelle merudgifter ved en sådan deling af linjen.

Dette opfatter jeg, at det IKKE er mod reglerne, at dele sin forbindelse i en opgang(fælles).
Avatar billede kenp Novice
16. april 2004 - 20:08 #3
Du må godt dele en forbindelse hvis den er købt hos TDC erhver (husk at det skal aftales ved købet ellers må man ikke)
Avatar billede caspers Nybegynder
16. april 2004 - 20:57 #4
Tiscali's bogholderi har i mange år ment at alle ikke placerbare regninger skulle tilsendes mig, det bliver sidste mulighed.

Jeg har spurgt TDC, svart var bare nej, men det kan da være man bare skal spørge nogle andre der inde.

Hvilke udbydere bruger boligforeninger, kollegier og andre der har fælles internet forbindelse?
Avatar billede kenp Novice
16. april 2004 - 21:19 #5
min bror bruger TDC Erhverv (du må ikke ringe til privat) så kan man godt få lov til at dele den! det har han på skrift! såå men det skal aftales!

hvad bolig foreninger bruger, det er lidt forskelligt ! nogel bruger tdc andre cc, tiscali, arrownet mv. evt også stofanet.
Avatar billede caspers Nybegynder
04. november 2005 - 11:52 #6
Lukker