Avatar billede prezdensio Nybegynder
15. april 2004 - 21:13 Der er 3 kommentarer

Dappix fryser under opstart

Jeg forstår ikke helt hvorfor min computer fryser, når jeg prøver at starte det op, alt går fint, lige når der kommer "skærm" billede (det med dappix logo'et) så fryser den efter 4-5sek. og intet virker. nogen der aner hvorfor?
Jeg kører det fra cd'n for at prøve linux, og det er en 3.2p4, med r9800 og 1024ram.. så burde ikke være det?
den finder alt, under "installationen til rammene"
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. april 2004 - 21:46 #1
hvis du har mulighed for i din BIOS at stille på Plug and Play så sæt den til No ,prøv at se om det hjælper, det ka osse være dit grafikkort er for nyt :(
endnu en ting, når den står i promten lige inden den booter ka du skrive denne kommando, knoppix toram , det tar så lidt længere tid at boote men når du først er på desktoppen køre det lidt friskere her er alle koder til knoppix ;)
http://download.linuxtag.org/knoppix/knoppix-cheatcodes.txt
Avatar billede prezdensio Nybegynder
15. april 2004 - 23:04 #2
plug n play står på No, og den vil stadig ikke, prøvede også med det du skrev, og så frøs den under det. det kan vel ikke være pga. jeg kører med sata disk vel?
burde det ikke ha, da den jo ikke ligger det ind på den...
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. april 2004 - 01:09 #3
har du downloaded knoppix ? hvis du har, har du så tjekket om filen/iso'en er go ?
du ka hente et værktøj her http://homepages.ihug.co.nz/~floydian/md5/md5v12005.zip ,her er der billder og forklaring ;)http://www.md5summer.org/about.html