Avatar billede roxanne Nybegynder
15. april 2004 - 10:37 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Autonummerering i skema med brug af 'komma-tal'

I et skema kan man bruge autonummerering, men jeg kan ikke ændre via 'Customize', således at jeg kan få nummereringen til at skrive: 1.1, 1.2 etc.
Hvordan gør man det?
Avatar billede rvm Nybegynder
15. april 2004 - 21:28 #1
Nej - det kan du ikke - og det skyldes at punktet følger afsnittet og et afsnit er mindst en linie - derfor vil næste punkt først kunne fremkomme på næste linie (afsnit)
Avatar billede roxanne Nybegynder
16. april 2004 - 09:06 #2
Hvis man f.eks. har en tabel på 4 rækker og to kolonner, og indsætter 1 vha. autonumbering i første rækker første celle og derefter tabullerer mod højre kommer man uden for skemaet og ved at klikke på enter får man en ny rækker - nu med 2 indsat i første celle.

Mener du så at fordi der kun er en linie tekst, at så kan man ikke ændre det?
Når jeg er lidt tvivlende er det fordi at jeg godt kan manipulerer '2' til at blive f.eks. 'a' eller et romertal m.m.
Derfor mener jeg at der burde være en måde at manipulere til at få et kommatal.
Jeg mener der må være et andete svar.
Jeg vil godt 'søge' lidt mere.
Roxanne
Avatar billede prebjo Nybegynder
16. april 2004 - 12:10 #3
Er der tale om punktopstilling?
1. Klik Menuen Formater - Punktopstilling - Fanen "Flere niveauer".
Punktopstillingen vises med et tal. Tryk enter og det ny punkt vises som punkt 2.
For at ændre punkt 2 til 1.1 etc. klik værktøjet "Forøg indrykning" - værktøjslinjen Formatering.
Er du utilfreds med den indrykning som Word foretager, så træk i de små trekanter på den vandrette lineal for at placere punktopstillingen som ønsket.

1.1. Tast tekst og afslut med tryk på Entertasten
1.1.1. Niveau bestemmes med Indrykning
Avatar billede roxanne Nybegynder
16. april 2004 - 12:18 #4
tak det lyder som noget der kan bruges.