Avatar billede edb-nørd Nybegynder
14. april 2004 - 21:09 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke bruge printeren på den anden PC

Førhen kunne jeg bare logge på den ved at vælge via: "opret forbindelse til denne printer -skrive navnet på hans PC og så kom printeren af sig selv.

Pludselig, kom der en besked; noget om at dene mulighed var lukket.

Kan det virkelig være rigtigt, at vi skal oprette netværk, for at jeg kan bruge hans printer?

Vi kører begge XP og er begge tilsluttet internettet via den samme switc.

Hvorfor skal det være så besværligt, det andet var så lige til?
Avatar billede theshadow Nybegynder
14. april 2004 - 21:38 #1
Hvilken printer er det
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
14. april 2004 - 21:42 #2
Det er en HP deskjet 5550, så det kan ikke være der problemet er - slet ikke når det har funket før.
Avatar billede ralph4 Nybegynder
16. april 2004 - 14:34 #3
Er printeren delt? Er der andre brugere på "printer-PC-en", forskellig log-on,
Jeg forstår ikke det du skriver med om det er nødvendigt at oprette netværk, det har I vel allerede da I deler switch, at I så ikke har delt jeres drev er så en anden sag.

Hvad var det for noget "andet" der var så ligetil? Som jeg forstår er du ikke vidende om at der er sket ændringer. Men det må der jo være, eller......
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
16. april 2004 - 17:44 #4
Naturligvis er printeren sat til at være delt, det har den været hele tiden. - Ellers kunne jeg jo ikke bruge den fra min PC.

Førhen kunne jeg gå ind under "tilslut printer" - vælge "netværksprinter eller printer der er tilsluttet en anden computer" - skrive navnet på hans PC, og så kom printeren frem
Avatar billede ralph4 Nybegynder
16. april 2004 - 22:51 #5
der er to-tre muligheder:

1) printeren er i stykker
2) dit netkabel er i stykker
3) printeren er ikke delt mere - som du skriver: "ellers kunne jeg jo ikke bruge den" - det kan du jo netop IKKE
4) PC´en printeren er koblet til har måske flere brugere, er printeren delt ved alle brugere.

Kan du se printeren hvis du - som du skriver "opretter netværk"?
Avatar billede theshadow Nybegynder
17. april 2004 - 00:15 #6
du/i har XP nu. men det var det ikke før!!! ???
Avatar billede ralph4 Nybegynder
17. april 2004 - 10:55 #7
theshadow siger noget, hvis I er skiftet til XP, og jeres printerkabel er parallel, så menenr jeg at have læst et eller andet sted at det SKAL være bi-derictionel, OG det skal parallelportmode OGSÅ stå til på printerpc
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
17. april 2004 - 15:08 #8
Vi har hele tiden haft XP begge 2.
Der er ikke oprettet netværk og har heller ikke været det. - Det er kun hans printer, jeg gerne vil have adgang til.

Printeren er ikke i stykker, den funger fint fra hans PC.
Mit netkabel er det, jeg hele tiden har haft. Hvis det var i stykker kunne jeg vel ikke være online.
Avatar billede ralph4 Nybegynder
17. april 2004 - 16:05 #9
så er der igen kun to muligheder:

1) det hele fungerer, men I kan ikke finde ud af det, og det kan vi tilsyneladende heller ikke.
2) Et eller andet er i stykker, og I vil ikke finde ud af hvad det er der er i stykker, og så kan vi desværre heller ikke hjælpe - beklager
Avatar billede theshadow Nybegynder
17. april 2004 - 17:00 #10
jeg venner lige tilbage!!! der er lige någet jeg skal læse... angånde dette er tilbage ca. ved 10-11 i aften!!!!!
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
17. april 2004 - 18:47 #11
theshadow

fint nok, - jeg ser ingen grund til at oprette et netværk, hvis det ikke er nødvendigt.
Avatar billede theshadow Nybegynder
18. april 2004 - 00:23 #12
hvis det er i sammen hus og bruger lan RJ45 direkte skal det være et krysset kabel... hvis det er over en swucht/hub skal det være et lige kabler.. han tilføjer en printer via net printer.. kikker efter din IP skriver den.. den vil finder den, så skal men at installer den spole diver der er til den printer du har ( kommer som relen med i den proses )
PS.. der er en del HP printer den ikke jan deles... Jeg hvet selv sammen problem med  min Hp930  føst kunne jeg ikke, så kunne jeg... nu er min pc win2000pro  win og en win2000 sever... og den Blærbare ME.... det kan ikke lade sig mere da win 2000 er NT.. Husk at i internet(TCP/IP) instilinger  skal men del udskrift/filer før den kan køre!!! Og USB deleing kan på nogle prineter Xp har og de indstillinger under admin.. hvor du skal acc. ham som admin for kan noget som helt med din PC...
Avatar billede theshadow Nybegynder
18. april 2004 - 00:25 #13
Købe OKI.. de kan heheheh nej pjat... lad mig høre!!!
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
18. april 2004 - 09:54 #14
Vi sidder i samme rum ved samme skrivebord - ca 3 mtr fra hinanden. Vi er online via swucht/hub (ved ikke lige hvad den hedder). Der er ikke og har aldrig været direkte ledning mellem maskinerne.
Avatar billede theshadow Nybegynder
18. april 2004 - 16:11 #15
det behøve ikke.. via huc/swits ok
Avatar billede ralph4 Nybegynder
18. april 2004 - 16:39 #16
Hjemme har jeg 4 PC, på jobbet har jeg 4 PC, de er alle i net via Schwitch(altså INGEN af dem er forbundet med hinanden direkte, det KUNNE man godt, men det vil være lidt dyrt i netkort og kabler), og de fleste kan dele de fleste drev og printere, apropos det er en fordel også at sætte printerne ind i netværket, så behøver printerPC ikke være tændt for at kunne printe ud.
Så dine PC´er ER i netværk, via switch/hub - jeg vil nu gætte på at I har en router der deler internetforbindelsen, mon ikke der der er 4 "huller" så hvis printer har netkort, så skal I bare investere i et nyt netkabel.
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
18. april 2004 - 17:20 #17
Hvorfor har det så fungeret før?
Avatar billede theshadow Nybegynder
18. april 2004 - 18:16 #18
jaaa.. pis... alt det du gjore før (Da det virkket)har du gjort det nu
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
18. april 2004 - 18:21 #19
Naturligvis har jeg det, men nu kan jeg ikke komme i kontakt med printeren. DET er problemet, jeg vil gerne finde ud af hvor det går galt.
Avatar billede theshadow Nybegynder
18. april 2004 - 18:28 #20
ikke fra nogle af printerne
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
18. april 2004 - 18:36 #21
Der er kun 1 printer, den er tilsluttet hans PC. Jeg har kunne koble på og bruge den tidligere. Nu kan jeg ikke få forbindelse til den.
Avatar billede theshadow Nybegynder
18. april 2004 - 19:28 #22
undsklyd PCerne
Avatar billede theshadow Nybegynder
18. april 2004 - 19:29 #23
kommer den fram når han deler den
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
18. april 2004 - 21:39 #24
Den står hos ham som delt (eller ja til deling, jeg kan ikke huske formuleringen) sådan som den hele tiden har gjort.
Dét kan være min XP, der er probs med, da jeg for ofte har probs med den.

Så, spørgsmålet er om jeg ikke må acceptere, at jeg ikke kan bruge hans printer fra min PC.
Avatar billede ralph4 Nybegynder
19. april 2004 - 09:44 #25
Har du installeret servicepacks fra Microsoft? Hvilket antivirus bruger du/I?

Men prøv da bare at geninstallere windows, eller måske det er nok med SFC, klik på start/kør i feltet skriver du: SFC /scannow så chekkes der for fejl i windows, og som regel udbedres de også.

Selvfølgelig skal du ikke acceptere ikke at kunne udskrive.

Der er dog 2 ting i dit oprindelige spørgsmål, du skriver at du bare skal oprette forbindelse til hans printer, hvorfor står den ikke bare som standardprinter, så skal du (hvis det da ellers virkede) bare klikke på "print" så kommer siden ud. En anden ting i samme sætning, "-skrive navnet på hans PC" hvorfor ikke bare klikke på gennemse/browse, især hvis PC har et kringlet eller langt navn, så kan et stort bogstav istedet for et lille gøre forskellen.

Under ombygning af mit private kontor sad et af netkablerne i klemme i en dør, med det resultat at jeg kun kunne se 2 ud af 3 computere, og jeg kunne ikke gå på nettet hver anden gang.
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
19. april 2004 - 11:42 #26
Printeren er kun tilsluttet hans maskine o

Jeg har den samme sikkerhedspakke på som jeg havde før, og vi har Norton - det har vi haft hele tiden.

Min XP er reindstalleret - nu virker det ikke.
Avatar billede asserp Nybegynder
30. april 2004 - 01:52 #27
køb en printerserver for 699 den er til USB også er der aldrig mere problemer
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
25. december 2004 - 10:00 #28
jeg lukker spørgsmålet