Avatar billede daniboy Nybegynder
14. april 2004 - 01:24 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

GigaByte Geforce FX 5900 XT 128 MB RAM problemer

Jeg har problemer med FPS slowdown i stort set alle spil med ovenstående grafik kort...

Jeg har nyeste nvidia driver og mener selv at det burde kunnne køre CS med 100 FPS... (Bare som spil eks.)

Jeg har set gennem flere CS sites og fundet og optimeret mange ting men lige lidt hjælper det...

Hjælp ;)
Avatar billede ird Praktikant
14. april 2004 - 08:39 #1
http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=Bedre+FPS

se hvormange spørgsmål der er om samme emne på eksperten
Avatar billede ird Praktikant
14. april 2004 - 08:41 #2
Har du prøvet både OpenGL og Direct3D?
Har du hentet alle windows updates ned inkl directX 9.0?
Avatar billede ird Praktikant
14. april 2004 - 08:43 #3
http://www.eksperten.dk/spm/372334

bare et eksemple.
Men har du ikke DirectX 9.0 installeret tror jeg rotten er begravet det
Avatar billede daniboy Nybegynder
15. april 2004 - 01:20 #5
Undskyld mit langsomme svar...

Jeg har DirectX 9.0 or better
Nvidia 56.72 drivers

Har prøvet mange mærkelige ting men lige lidt hjælper det...
PCen er pt. opdateret fuldt ud (Win XP sp1)...

Her er PCens fulde stats:
(CPU) 1-AMD Athlon™ XP 2400+, 1999MHz, 256KB (30% Load) .:. (RAM) usage: 525/1024MB (51.27%) .:. (GFX) NVIDIA GeForce FX 5900XT, (Display) 1280x1024/32bit/85Hz
(OS) Windows XP Professional, Service Pack 1 (5.1 - 2600), (installed for) 4w 6d 21h 19m, (uptime) 4h 21m 55s .:. (HDDs) 103GB/186GB(55.3%) free
Bundkort:
ASRock K7S8X (SiS 746FX Chipset), AGP 8x, FSB 333 MHZ, ATA 133

Håber det gør det muligt at vurdere mulige fejl kilder ellers spørg =)
Avatar billede daniboy Nybegynder
15. april 2004 - 01:33 #6
Vil lige tilføje at min FPS i cs kører helt ned til 58 FPS på de slemme FPS baner...
kortet klager IKKE over strøm mangel, havde ellers glemt at sætte kabel fra PSU da jeg samlede PCen.
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 08:00 #7
Tjek for spyware-->
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Begge programmer hentes ned, installeres, opdateres og køres. Alt de finder skal slettes.

Onlinetjek for virus-->
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=PR-AS-107

Tjek for varme-->
http://www.aida32.hu/aida32-download.php
Hentes ned, installeres, og derefter går du indunder pc og så sensor

Tøm offline indhold-->
funktioner>internetindstillinger>slet filer> ving af i slet alt offline indhold

Tjek evt dine RAM for fejl-->http://www.memtest86.com/
Avatar billede daniboy Nybegynder
16. april 2004 - 00:48 #8
Adaware 6.181 fandt intet (Skannede i alt der var muligt i personal edition)

Spybot derimod fjernede 134 objecter

Norton antivirus 2003 fandt intet!!!

Panda virus scanner fandt intet!!!

Sysinfo
Sensor Egenskaber
Sensor Type    Winbond W83697HF
Sensor Adgang    ISA 290h
Motherboard Navn    ASRock K7S8X / K7S8XE / K7VM2 / K7VM4 / K7VT4-4X

Temperaturer
Motherboard    41 °C  (106 °F)
CPU    53 °C  (127 °F)

Køle Ventilator
CPU    2722 RPM

Spændings Værdier
CPU Kerne    1.65 V
+3.3 V    3.33 V
+5 V    4.92 V
+12 V    12.09 V
+5 V Standby    5.04 V

Motherboard data:
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID    62-P220-001368-00101111-040201-SIS$K7S8X220K7S8X BIOS P2.20
Motherboard Navn    ASRock K7S8X

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type    DEC Alpha EV6
Bus Bredde    64 bit
Virkelig Hastighed    133 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed    267 MHz
Båndbredde    2133 MB/s

Egenskaber for Chipset Bus
Bus Type    SiS MuTIOL
Bus Bredde    16 bit

Motherboard Fysisk Information
CPU Sokler    1
Udvidelses Sokkel    6 PCI, 1 AGP
RAM Sokler    3 DIMM
Integrerede Enheder    Audio, LAN
Form Faktor    ATX
Motherboard Størrelse    240 mm x 300 mm
Motherboard Chipset    SiS746FX

Motherboard Producent
Firma Navn    ASRock Inc.
Produkt Information    http://www.asrock.com/product/index.htm
Hent BIOS software    http://www.asrock.com/support/index_BIOS.htm

under grafikkort PCI/AGP står der noget underlidt på listen
nVIDIA GeForce FX 5900 XT    Grafik Kort
SiS 86C202    Grafik Kort
nVIDIA GeForce FX 5900 XT    3D Acclerator

Mener ikke jeg har SiS onboard grafikkort???

Jeg har slettet alt offline indhold i IExplore

Memtest kan jeg ikke gennemføre, har ikke et fungerende diskette drev
Avatar billede daniboy Nybegynder
16. april 2004 - 04:04 #9
Ovenstående har på ingen måde hverken forringet eller forbedret ydelsen af min PC.
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 07:50 #10
beklager men disse spil spørgsmål er ikke lige min boldgade :)
Prøv at geninstallere spillet evt
Avatar billede daniboy Nybegynder
16. april 2004 - 16:33 #11
Det jeg gerne vil frem til er om det er mit grafik kort eller bundkort... eller ram for den sags skyld der forsager de her slow downs...

Idag oplevede jeg for første gang at computeren frøs helt uden at man kunne gøre andet end at trykke på reset knappen
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 16:35 #12
Måske skulle du køre en repair af systemet hvorefter du henter alle windows opdates ned igen.
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 16:35 #13
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 16:41 #14
58 FPS i spil er faktisk ikke så dårligt... Mit eget GeForce FX5600 256MB er omkring de 60 FPS konstant i alle baner... Det menneskelige øje kan kun opfatte 24 FPS, og alt derover er spild... Dog bliver oplevelsen en lille smule bedre ved højere FPS...

Så hvis du kører med 58 FPS er der egentlig ikke noget galt... Steam kan dog godt være problemet... Havde ALTID 100 FPS i CS 1.5 men i 1.6 (Steam) er den faldet til 60 FPS...

S.R.
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 16:42 #15
Kan jeg kun være i :)
Avatar billede daniboy Nybegynder
16. april 2004 - 17:31 #16
Nu skal de lige siges at jeg ikke tror du har sat din PC ordentligt op efter du har instaleret steam...

Jeg har set ringere maskiner end min egen køre steam/CS uden de store problemer...

Det jeg gerne vil frem til her er om det er software eller hardware fejl der forsager problemerne... kan kun sige at de seneste 2 dage der det kun blevet værre og nu sker slow downs uden at ingame FPS måler registerer til hvor billedet fryser et kort stykke tid
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 17:51 #17
prøv at indsætte denne under start>kør  SFC /scannow og have xp cd'en i mens du gør det.
(har du xp?)
Dette gendanner tabte systemfiler
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 18:16 #18
daniboy -> Du bruger vel tilfældigvis ikke TDC???

Har en ven som havde samme problem:
FPS: 30 og under
Chokes: 100
Loss: 100

Han oplevelse af CS var faktisk ret kedelig, da han ikke kunne ramme noget pga. dårlig connection til serverne...

Ved ikke hvordan det går nu, da han ikke længere har internet, men når han spillede LAN CS var der ingen problemer...

S.R.
Avatar billede ird Praktikant
16. april 2004 - 18:23 #19
Jeg har TDC og ingen problemer med lag i CS :)
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. april 2004 - 18:51 #20
Så er det nok bare TDC's service og ydelse som falder bare fordi man afbestiller ADSL...

Problemerne opstod ihvertfald først efter han havde anmodet om at få opsagt sit internet... Derefter var han online i ca. 1½ måned med en crappy connection...

S.R.
Avatar billede daniboy Nybegynder
17. april 2004 - 14:35 #21
Jeg har flashet bios i bundkort og grafik... AGP driveren til chip settet er opdateret til nyeste version...

Ingen effekt.

Jeg går nu og overvejer om det er en for svag strøm forsyning der forsager problemet...

pt. 300W billig strømforsyning
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
17. april 2004 - 14:40 #22
300W Burde være nok...

Prøv evt. at slå "Antialiasing" og "Anisotropic filtering" fra, da det godt kan reducere dine FPS...

S.R.
Avatar billede daniboy Nybegynder
17. april 2004 - 16:23 #23
Alle settings er rettet mod performance... inklusiv de to settigns
Avatar billede ird Praktikant
26. maj 2004 - 09:20 #24
Fik vi det løst eller skal vi arbejde lidt mere :)
Avatar billede daniboy Nybegynder
26. maj 2004 - 13:13 #25
Det er bundkortet der var for svagt i den setup... købt et nyt så nu performer den som den skulle
Avatar billede ird Praktikant
26. maj 2004 - 13:14 #26
Husk at lukke her så ved at markere navn i boksen til venstre og trykke acceptere

Ha en god dag
Avatar billede ird Praktikant
19. juni 2004 - 09:45 #27
Mon du en dag fik tid til at smide feedback her eller lukke spørgsmålet igen???