Avatar billede iko Nybegynder
13. april 2004 - 19:30 Der er 3 kommentarer

Flash skriv til php og derefter læse i flash

Hej...

Jeg skal lave en hjemme side, hvor der skal være en form for admin system.

Det skal være som fl.g.

Der skal være 3 stk input box, der skal man skrive nogen forskellige ting i, altså noget tekst.

Så skal man trykke på en knap, så den *.swf fil man arbejder i skal på en eller anden måde kommunikere med en database eller en txt fil, og gemme de variabler som er skrevet i de 3 boxe.

Derefter skal man på hovedsiden kunne læse hvad der er skrevet i de boxe, altså dette skal være dynamiske boxe.

HVORDAN?`

Skal jeg andvende ASP, PHP, eller hvad? Skal jeg bruge databaser eller txt filer.

Altså jeg er rimelig til flash, men aner ikke det store om PhP eller Asp.

Så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med dette ville det være helt kanon, ville være rart hvis i ikke skrive det direkte i tråden så andre kan få glæde af dette også. Altså det der virkelig skal skæres ud i pap er PhP delen, eller hvad det nu bliver til.

Med venlig hilsen

Morten
Avatar billede -xyz- Nybegynder
13. april 2004 - 20:07 #1
Altså en standard db formular, bare i flash... det burde jeg godt kunne finde ud af...
Avatar billede iko Nybegynder
13. april 2004 - 20:42 #2
Det lyder dejligt... Hvis du ville give mig et svar... Eller kan give mig et link, hvor der er en forklaring.. :)
Avatar billede -xyz- Nybegynder
13. april 2004 - 21:19 #3
http://www.macromedia.com/devnet/mx/flash/articles/flashmx_php.html
der er der noget, om hvordan du henter... med flash