Avatar billede m0rtimer Nybegynder
12. april 2004 - 22:31 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Underlig fejl ved installation

Jeg har en forholdvis ny pc hvorpå jeg har kørt XP.

Pludselig uden jeg kan sige hvorfor går xp i sort og maskinen vil ikke startes op. Jeg prøver at geninstallere xp og får så fejlmeldingen:

"
Fejl (0) opstået i
Linje 1768 d:\xpclient\base\boot\setup\arcdisp.c.

Tryk på en tast for at fortsætte
"

Jeg troede først at det var min cd den var gal med, men lånte så én og får akurat samme fejl bare på engelsk (engelsk xp cd!)

Hvad fa**** er der galt?

Morten
Avatar billede want2learn Nybegynder
12. april 2004 - 22:34 #1
og det er en orginal CD og en cdkey som KUN du har og andre ikke kan hente på nettet !?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. april 2004 - 22:42 #2
det skal være samme produktnøgle, ellers duer det ikke..!!

Så hvis den er præinstalleret, og du har fået en tilfælde version, så er du nødt til at formatere, og derefter installere.

at gøre det på andre måde er vist ikke lovligt..??
Avatar billede m0rtimer Nybegynder
12. april 2004 - 22:46 #3
Min egen er Original...

Jeg har også formateret... Både med Partition magic og med Seagat DiscWizard (som hører til min hd)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. april 2004 - 22:50 #4
jeg tror du skal checke dine ram, har du nok.. hvordan står de i bios.?
pc100 el 133..?
Avatar billede want2learn Nybegynder
12. april 2004 - 22:53 #5
ref: har du nok..

har intet at sige men JO se om dine ram er sat til det PC tal det og og se om din CPU er sat rigtigt op gælder AMD da du skal sætte den til 166 eller 133 mm.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. april 2004 - 23:06 #6
hvis du kun har en ram blok, så prøv at flytte den..?
Avatar billede m0rtimer Nybegynder
12. april 2004 - 23:26 #7
Jeg har nok og de er også sat rigtigt op i Bios... Det har jo kørt fint i et halvt år ca!
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. april 2004 - 07:38 #8
Som bartfreak er inde på - det er dine ram: http://support.microsoft.com/?kbid=316400
Avatar billede m0rtimer Nybegynder
16. april 2004 - 20:34 #9
Jeg elsker eksperten :) Det virker... hvis i vil smide et svar kan i få nogle point! Er der noget galt med ram blokken i øvrigt? Skal forhandleren have den tilbage i hovedet?

Morten
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. april 2004 - 20:53 #10
Okay..o)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. april 2004 - 20:55 #11
hvis der stadig er garanti, så for du sikkert en ny..O)
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. april 2004 - 20:55 #12
Ja, hvis du prøvede med andre ram, ville jeg følge dit sidste forslag:)
Avatar billede m0rtimer Nybegynder
16. april 2004 - 22:26 #13
Jeg satte andre ram i og satte de "gamle" over i en anden maskine hvor de ser ud til at køre fint!
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. april 2004 - 06:45 #14
Underligt, men godt de ikke skulle smides ud*S*