Avatar billede kronsj Nybegynder
10. april 2004 - 00:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Optimering af loadning af billeder

Hej,
Jeg har lavet sitet : www.chrisiong.dk

Der er nogle enkelte billeder i form af fotos og søjle.
Fotos størrelser ligger på 95, 79, 47, 46, 41 og 32 kbyte
Søjlens billede ligger på 10 kbyte

Jeg synes at siten hakker noget i det når den bliver loaded.

- er billederne for store i bytes ?
- jeg mener at have set web-sider bruge javascripts til at loade billeder i starten. Kan det bruges - og hvordan ?

Tak
Jørgen
Avatar billede bleze Nybegynder
10. april 2004 - 00:38 #1
Har du lavet dem progressive? Det vil sige at browseren tegner dem mens den loader i stedet for når den er færdig.

Det er rigtigt at du kan få browseren til at hente billeder før den skal bruge dem men kan ikke se det vil løse problemet her...
Avatar billede egonspock Seniormester
10. april 2004 - 04:44 #2
Jo, de er alt for store, og det er ligegyldigt om de er progressive. De skal ned i samme størrelse som du viser dem, dvs. 135*85 og slet ikke 678*435 eller deromkring som er den størrelse de har. Søjlen er nok ok, men de andre skal ned i samme størrelsesorden, før det bliver i orden. Det er ellers et pænt site du har fået lavet.
Avatar billede nimo15 Nybegynder
28. april 2004 - 17:11 #3
Hey kronsi..

Hvis dine billeder er i jpgformat kan du ændre det til gif som loader hurtiger.