Avatar billede vollaz Nybegynder
09. april 2004 - 23:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyt system, kommer med fejl, og fryser

Jeg har investeret i nyt hardware.

2.8 P4 @ 800FSB
512 DDR400
2 X 80GB ATA diske
HIS 9800Pro 128Ram IceQ
Abit IS7
350Watt PSU

Jeg har fået sat hele skidtet samme og jeg har installeret Windows XP Pro SP1 + alle opdateringer.

Jeg har nu fået problemer med følgende:

Når jeg starter spanden, så er det ikke altid at der kommer billede på skærmen, jeg skal ofte slukke og tænde et par gange, før der kommer gang i GFX kortet.

Og her til aften, er den simpelthen begyndt at fryse...
Inde i BIOS står der at min Cpu er 59 C .... det lyder af lidt meget, men der er vidst noget med at Abit måler lidt højt.

Er der nogen der har en idé om hvor fejlen kan ligge?

På forhånd mange tak.
Avatar billede gchris5 Praktikant
10. april 2004 - 01:03 #1
Har du selv samlet? Har du prøvet før og hvad har du af erfaring, hvis du har prøvet før?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
10. april 2004 - 01:08 #2
en cpu på 60 grader slukker selv, af sikkerhedsgrunde...

men har du tjeket driverne...Og check evt. om der er ORDENLIG udlufning i dit kabinet, mærk på kort og processor mens pc'en er tændt, og hvis du brænder dig, er der ikke ordenligt køling...

Og check at altting sidder ordenligt i kabinettet
Avatar billede gchris5 Praktikant
10. april 2004 - 01:19 #3
Fx. at blæser/køler er monteret ordentlig ;o)
Avatar billede vollaz Nybegynder
10. april 2004 - 15:01 #4
Jeg siger mange tak for jeres svar, havde en ven til at tjekke det hele igennem, det viser sig at være bundkortet der har en defekt.