Avatar billede decrypto Nybegynder
07. april 2004 - 21:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ErWin sammen med SQL Server 7.0

Hej

Det er virkeligt et ekspert spørgsmål.
Jeg har problemer med at connecte mit ErWin database modellerings program med SQL server 7.0.

Jeg får en fejl, der lyder følgende:
---------------------------
SQL DataServer Message
---------------------------
Login failed for user 'admin'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection.

---------------------------
DB-LIB error
---------------------------
Login incorrect.

---------------------------
Mmopn32
---------------------------
Unable to open SQL Server connection.

Jeg har være inde og rode ret meget på min SQL server mht. login sikkerheder, og startet permission wizards. Hvor jeg har specificeret username og password, som jeg bruger med ErWin til at ramme min SQL Server. Er der nogen der ved, hvad jeg skal gøre.

Jeg kan godt få det til at virke med Access.

dEcRyPt0
Avatar billede decrypto Nybegynder
07. april 2004 - 21:38 #1
Hvordan sætter jeg SQL server authentication på min SQL server. Det er vel bare den jeg skal sætte rigtigt. Jeg køre med alm. NT authentication.
Avatar billede trer Nybegynder
07. april 2004 - 21:48 #2
Det er korrekt, ellers skal du sikre, at brugeren Erwin kører under har adgang til sql serveren.

At ændre authentication mode til mixed mode gøres således: Du åbner din enterprise manager, højreklikker på serveren, vælger properties og så er det på security fanen.

Har du ikke enterprise manager kan du prøve at downloade web admin kittet fra microsofts sql server side.
Avatar billede decrypto Nybegynder
07. april 2004 - 21:59 #3
Jeg var faktisk kommet på rette spor. Nu har jeg endelig fået kontakt med SQL serveren. Men nu har jeg svært ved at lave en complete compare for at få genereret tabellerne. Jeg har eller forsøgt at bruger samme datatyper for SQL server.
Avatar billede decrypto Nybegynder
07. april 2004 - 22:01 #4
For satan det virker nu [Jubel i baggrunden].

Jeg giver dig point i glædesrus.
Avatar billede decrypto Nybegynder
07. april 2004 - 22:03 #5
Nu skal jeg lige kæmpe med at få mine relationer med på SQL serveren.