Avatar billede leif Seniormester
05. april 2004 - 13:40 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Out Of Office

Hej,

Jeg er lidt i tvivl, men når jeg sætter Out of Office til, hvilke dataoer skal jeg så skrive ???

Lad os antage at jeg har ferie fra d. 20/04-xx (Dette er første feriedag) til d. 27/04-xx (Dette er første dag på arbejde igen).

Er det så disse datoer jeg skal skrive eller hvordan, fordi de skal jo ikke modtage mig Out of Office besked den dag jeg er tilbage.

Fra
Leif
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. april 2004 - 15:21 #1
20/04 til 27/04 er de datoer du skal bruge.
Men du skal aligevel huske at slå den fra, når du kommer tilbage.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. april 2004 - 15:21 #2
Glemte et svar
Avatar billede leif Seniormester
05. april 2004 - 15:39 #3
Hvorfor skal jeg huske at slå den fra når jeg kommer hjem ???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. april 2004 - 06:57 #4
Det beder den selv en om at gøre. Den slår sig selv fra, men der kommer en mail fra serveren om at du skal huske at slå den fra alligevel, det gør der i hvertfald på vores system!
Avatar billede leif Seniormester
06. april 2004 - 20:20 #5
Kan du så fortælle mig hvorfor det ikke virker ???

Jeg har adgang til at "Run restricted LotusScript/Java agents:", vi kører med standard installation. Jeg har sat den til 06-04-04 til 18-04-04 og enabled den, men når min bror sendte en mail til mig der inde, fik han ikke en mail tilbage ??? Den er enabled idag med virkning fra idag.
Avatar billede Celau Praktikant
07. april 2004 - 15:36 #6
Hej Leif
Out-of-Office-agenten kører som standard kun 1 gang i døgnet (omkring kl.1 så vidt jeg husker). Dvs. hvis din bror sender dig en mail kl 11 får han først besked fra OoO om at du ikke er til stede i løbet af natten. Dette er formentlig årsagen til at han ikke havde fået svar da du skrev dit indlæg kl. 20:20.

Mvh // Celau
Avatar billede leif Seniormester
07. april 2004 - 15:47 #7
celau -> Kan man lave om på det ???
Avatar billede leif Seniormester
13. april 2004 - 21:56 #8
celau -> Kan du svare på mit sidste spm. ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. april 2004 - 07:03 #9
Leif>> Det er nogt der skal sættes op på serveren! Notes Serveren. Hvis man googler det  får man links til en række bøger og kurser i Notes.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. april 2004 - 07:06 #10
Se også her: http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=475&context=SSKTWP&q1=out+of+office&uid=swg21092258&loc=en_US&cs=utf-8&lang=en+en

When the Out of Office Agent Is Enabled Today, It Sends Notifications for Mail Sent Days Before

Technote

Problem
For a particular customer, when the Out of Office Agent is enabled today, it sends notifications for mail sent days before (2 or 3 days before); even occurrences of mail sent 3 weeks before. The customer enabled the starting leave date with the current day's date. The problem is intermittent and does not happen to all users.

Solution
This issue was reported to Lotus Software Quality Engineering, but has not been reproduced beyond the one customer site. It should also be noted that this issue has not been reproducible in Notes 6.

A similar issue was observed in Notes releases prior to 5.0.5 when a user set the leave start leave date in the past. For more information on this issue, refer to the document titled, "Out of Office Agent Does Not Prevent a "Leaving Date" from the Past" (#170463 ).

Another similar issue can be observed if the Out of Office agent is enabled the same day as arriving mail. For more information on this issue, refer to the document titled, "When the Out-of-Office Agent Is Enabled Today, it Sends Notifications for Mail Sent Earlier Today" (#165599 ).

Related Documents:

Out of Office Agent Does Not Prevent a "Leaving Date" from the Past
Document #: 170463

When the Out-of-Office Agent Is Enabled Today, it Sends Notifications for Mail Sent Earlier Today
Document #: 165599
Avatar billede leif Seniormester
19. april 2004 - 22:15 #11
Okay, jeg fandt en løsning.

Jeg ændrede Out Of Office agent på databasen via Designer ved at ændre schedule til at køre flere gange om dagen i stedet for 1 gang om dagen !!!

Nogen der ved om det kan give andre problemer ???