Avatar billede henriklarsen Nybegynder
05. april 2004 - 09:35 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Direkte forbindelse mellem win2000 (vært) og Win2000 (gæst)

Jeg skal have koblet 2 computere sammen således, at jeg har adgang til filerne på den anden computer. Hvordan gøres det? Jeg har et parallel kabel - kan det bruges?
Er der evt. et spm. på siden, som har haft det samme problem?
Avatar billede c-holst Novice
05. april 2004 - 09:51 #1
du skal have fat i et nulmodemkabel, enten til paralelport eller serielport.
paralelport er det hurtigste. kablet fåes i enhver biks, der har bare lidt kabler

http://www.winhelp.dk/95d20.htm

og du skal instalere programmet direkte kabeltilslutning på begge maskiner, og følge opsæningsguiderne herfor
Avatar billede martinowitz Nybegynder
05. april 2004 - 09:51 #2
Er der netkort i maskinerne. Hvis ja, så kunne du sætte et krydset kabel imellem dem, og derved opnå adgang.

/Martin
Avatar billede henriklarsen Nybegynder
05. april 2004 - 09:55 #3
der er netkort i begge. Skal jeg køre netværksopsætningsguide på begge maskiner? og skal jeg vælge fildeling på begge maskiner?
Avatar billede c-holst Novice
05. april 2004 - 09:57 #4
hvis du vælger det, afviser du naturligvis  mit svar. Husk at du skal have et krydset kabel imellem de to maskiner.
læste det bar som om du ville bruge direkte kabeltilslutning.

pøj pøj
Avatar billede henriklarsen Nybegynder
05. april 2004 - 10:00 #5
ok, kaldes det ikke stadig direkte kabeltilslutning, på trods af, at der er netkort i begge maskiner?eller??
Avatar billede martinowitz Nybegynder
05. april 2004 - 10:04 #6
Det er stadigvæk direkte kabeltilslutning.

Hvis du kører med DHCP på begge maskiner, så kan du lige checke din ip-opsætning. Kan du pinge maskinerne begge veje ??

Hvis du kan, kan du f.eks. lave et bibliotek på begge maskiner, og share det, og så tilgå det via "Andre computere".

/Martin
Avatar billede martinowitz Nybegynder
05. april 2004 - 10:05 #7
Det med at forbinde 2 maskiner med et parallel kabel er gammeldags, og håbløst langsomt. Du kan opnå mellem 200 og 2000 Mbit med et netkort i din maskine, hvorimod parallel kun kører med 115 kbit *GAAB*

/Martin
Avatar billede henriklarsen Nybegynder
05. april 2004 - 10:08 #8
ok, jeg må lige pointere, at jeg nok ikke vel kalde mig selv Bill Gates, så min viden er nok så som så vedrørende dette felt....men anyway der er netkort i begge computere så spørgsmålet er, om det er lettere og kan man det i det hele taget, at forbinde dem med et netværkskabel?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
05. april 2004 - 12:36 #9
Som skrevet længere oppe, så kan du forbinde dine 2 pc'ere med et netværkskabel, og igen, det er både hurtigere og lettere.

Klik på Start, vælg CMD, og tryk så Enter - i den sorte boks, der kommer frem, taster du ping "og så din klients navn. f.eks.", og så skulle der gerne komme ud med noget om, at den har fat i ip 192.168.x.x

Hvis det lykkes, så kan de 2 maskiner se hinanden. Derefter laver du en mappe, som du kan dele ved at højreklikke på den, og vælge deling/sharing.

Og så skulle du gerne være kørende.

/Martin
Avatar billede henriklarsen Nybegynder
05. april 2004 - 13:07 #10
"Klik på Start, vælg CMD, og tryk så Enter - i den sorte boks, der kommer frem, taster du ping "og så din klients navn. f.eks.", .......hvordan finder jeg lige klientens navn?

og så skulle der gerne komme ud med noget om, at den har fat i ip 192.168.x.x
Avatar billede martinowitz Nybegynder
06. april 2004 - 00:11 #11
Hey Henrik

Hvis du højreklikker på "Denne Computer" ude på skrivebordet, og vælger egenskaber, så er der i den ene af fanebladede et sted, hvor du kan se pc'ens navn.

/Martin