Avatar billede nybegynder Nybegynder
05. april 2004 - 09:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Afprøve scripts på offline

Hej !
jeg er en nybegynder med server. Mit problem er jeg vil afprøve asp,php,cgi,asp net osv på min computer inden jeg uploader til webserver som jeg har købt mig til. Da jeg ikke har mulighed for nettet heletiden og vil teste script på computeren og vil installere noget server.

1)hvilken server anbefales og er let gøre med ( ikke linux ingen kendskab)

2) Ingen krav til sikkerhed da det er kun til test offline.

3) HUSK JEG HAR IKKE KENDSKAB TIL SERVER. Skal kun bruges til test af forskellige script.
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
12. januar 2005 - 09:28 #1
hvis du skal både teste asp, php, og cgi, så bliver du nød til at bruge Microsoft Internet Information Server, denne komponent følger med i XP, Windows 2000, 2000 Server og 2003 server, her skal du så efterfølgende have installeret php modulet. Hvis du kun skal teste php og cgi, så vil jeg anbefale dig og bruge apache
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
14. februar 2005 - 02:27 #2
God dansk begynder guide til Apache (server) og PHP (server-side sprog)

www.webcafe.dk/artikler/apache
www.webcafe.dk/artikler/php

Ellers:

www.html.dk/tutorials/aps (IIS server og sproget ASP, også dansk guide).

Og det hele er til Windows, men Apache kendskab kan du også benytte på en *nix spand.