Avatar billede j-h-t Nybegynder
03. april 2004 - 22:34 Der er 4 kommentarer

hvordan oprettes Fjernskrivebord

lige et hurtigt spm. Når man gerne vil oprette en forbindelse til en anden PC via fjernskrivebord hvordan skal man så skrive IP add. på den PC man vil ind på. Jeg mener skal man skrive min forbindelses ip og den interne på mit netværk eller hvad?
Avatar billede korup Nybegynder
03. april 2004 - 23:15 #1
Hvis de 2 computere er på samme netværk kan du bare skrive den andens computers navn.

Hvis der er over det store internet skal du indtaste den andens computers IP.

Hvis det er fra over det store internet og så ind i et lokalt netværk skal du have forwardet til den ønsket maskine. Ellers skal du først oprette en VPN forbindelse til netværket, hvorefter du kan logge på via computerens navn.

Håber du kan bruge det til noget..

/korup
Avatar billede nin.f Nybegynder
05. april 2004 - 08:43 #2
Undskyld men det ser ret interresant ud det i taler om - hvad program bruger I til det?
nin.f
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
05. april 2004 - 08:48 #3
Hejsa. Hvis du vil connecte til din computer på et lokalt netværk udefra skal du huske at forwarde port 3389 til din lokal ip, ellers vil du ikke kunne connecte. bare lige en reminder.
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
05. april 2004 - 08:48 #4
og på den måde vil du kunne connecte via din "internet" ip