Avatar billede limahl Nybegynder
02. april 2004 - 13:41 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Nem firewall - ZoneAlarm?

Jeg ville gerne have en pers. firewall, dog må den gerne være gratis. Nogle steder har jeg læst rosende ord om Zone Alarm, men også at den kan være lidt svær at opsætte.

Jeg kører XPpro, men jeg har på fornemmelsen at den indbyggede firewall tager en del hastighed fra min forbindelse. Jeg ville gerne have et alternativ, der kan erstatte den. Jeg har læst at man kan være anonym med ZA, men også at den måske ikke er så nem at opsætte. Jeg er ikke en wiz til programmer. Jeg har surfboard cablemodem 256/64 (oncable, tdc), men jeg slukker for maskinen når jeg sover eller ikke har brug for den.

Jeg ville gerne have en firewall der er mindst lige så god som den indbyggede i xppro (hedder den for resten pc-cillin?), men den skal samtidig være nem at opsætte for en, der ikke kender meget til IP-adresser osv.

Mvh. Thomas
Avatar billede weaponx Nybegynder
02. april 2004 - 13:49 #1
Zone Alarm er et godt bud. Den er forholdsvis nem at opsætte og dækker de flestes behov.

PC-Cillin er et antivirus program og har ikke noget at gøre med XP´s indbyggede firewall funktion. I øvrigt er XP´s indbyggede firewall noget l...

En anden god måde at sikre din maskine på er at sætte en router op så du har følgende konfig:
Kabelmodem -> Router/hub -> Computer
På denne måde kan du blokke de porte, som hyppigst bliver brugt til indbrud. Jeg vil dog lige advare om at du stadig bør sætte en firewall op og at denne løsning lidt nørdet at sætte op.
Avatar billede dj-pede Nybegynder
02. april 2004 - 14:06 #2
Jeg kan kun give weaponx fuldstandig ret i det med XP-firewall´n... Slå lo.... fra og tag den med ud på toilettet og vis den hvem der bestemmer. Den er lige til at lukke op og sk.. i :)

Jeg bruger selv Zonealarm Pro.. Og jeg må sige, at den har gjort jobbet 100%.. Jeg har ikke haft så meget som en T-hest siden den blev installeret. Ud over det, er den utrolig let at gå til, hvis du ikke er den store mester i firewall. Når du har installeret svinet, spørger den selv om de programmer du vil give adgang når den ser der er et program der prøver at gå på nettet. (ingen programmer får adgang før du har givet den lov). Zonealarm har også cookie-control.

Så jeg kan klart anbefale den, især da den ikke kræver nogen stor viden overhovedet.

Mvh Fede Pede aka DJ Lvpvs
Avatar billede limahl Nybegynder
02. april 2004 - 14:13 #3
tak for input, weapon får lidt mere for at være først. Så håber jeg der ikke kommer nogen problemer ved installation+konfiguration..
Avatar billede dj-pede Nybegynder
02. april 2004 - 14:52 #4
Det er jeg helt sikker på der ikke gør.. Eller skal du være velkommen til at skrive til mig, og stille et par spørgsmål på skive_svinger@ofir.dk