Avatar billede pokgai Nybegynder
31. marts 2004 - 20:18 Der er 9 kommentarer

Nogen som har erfaring med DirectX 9.0 SDK ?

Jeg er hel begynder inden for området..
Jeg har fået installeret DirectX 9 SDK og jeg har prøvet at kompilerer de medfølgende samples skrevet i C#, men der står jeg mangler referencer til Microft.DirectX og Microft.DirectX.Direct3D !!
Jeg har prøvet at se om jeg kan finde DLL fileren i SDK mappen og andre steder, men jeg kan ikke finde disse reference filer..??
Nogen som har en idé til hvor de kan ligge henne?
Avatar billede gulbaek Nybegynder
31. marts 2004 - 20:37 #1
Lige lidt copy paste fra en bog jeg har.

Click the Add References menu selection in the project menu, and add the Microsoft.DirectX as well as the Microsoft.DirectX.Direct3D reference.

Har ikke selv testet om det virker, da jeg først lige at fået bogen, men mener man får en lang liste over komponenter, og derfor ikke behøver lede efter en bestemt dll fil.
Har desværre ikke lige visual studio installeret, så kan ikke teste det.
Avatar billede pokgai Nybegynder
31. marts 2004 - 21:25 #2
Jo, jeg ved godt at man skal ind og add reference, men jeg kan ikke finde den såkaldte liste over disse komponenter? Når jeg vælger Add refernce, ser jeg kun den liste over standard DLL som er tilgængelig i Visual Studio??
Avatar billede gulbaek Nybegynder
31. marts 2004 - 21:36 #3
Så kan jeg desværre ikke lige pt. hjælpe dig
Avatar billede lemon Nybegynder
31. marts 2004 - 23:22 #4
Jeg har haft (og har) samme. Det opstår når jeg installerer DX 9.0 og DK 9.0 SDK. Det ser ud til at være ligegyldigt om jeg installerer SDK'en før eller efter jeg har installeret DX9.0 runtime. Jeg ved ikke om det er samme problem du har, eller om der findes en løsning på det, men prøv evt at søge på MSDN(msdn.microsoft.com/library).
Avatar billede brian0905 Nybegynder
01. april 2004 - 11:49 #6
Har haft det samme problem, jeg fandt en artikel fra O'Reilly der beskrev at nogle gange fejlede integrationen af DirectX .dll'erne. Løsningen var at fjerne de referencer der i forvejen var lavet i de demo projekter der er med dx9. og så tilføje dem igen manuelt (ved at browse efter dem). Jeg har lavet en folder på min maskine der indeholder alle mine DirectX .dll filer og så refererer jeg ned i den hver gang, det virker fint.

http://www.ondotnet.com/pub/a/dotnet/2003/06/02/dx9.html
Avatar billede pokgai Nybegynder
01. april 2004 - 23:34 #7
Det var LIGE det det ledte efter...tak for hjælpen :-)
Avatar billede dj Nybegynder
04. april 2004 - 22:11 #8
Filerne ligger i %WINDOWS%\Microsoft.NET\Managed DirectX\v9.00.1126

og det er bare at smide dem på ved at bruge csc.exe /lib:"C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Managed DirectX\v9.00.1126" /r:Microsoft.DirectX.dll,Microsoft.DirectX.Direct3D.dll,etc. *.cs

eller tilføje dem som reference hvis man bruger VS.NET
Avatar billede pokgai Nybegynder
04. april 2004 - 22:26 #9
Yep, har gjort og det virker fint :-)