Avatar billede kaspervt Nybegynder
31. marts 2004 - 14:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

2 mus samtidig

Jeg har en Toshiba Satellite laptop, med en pointmus. Derudover har jeg en ekstern mus tilsluttet når jeg sidder på mit kontor. Er det muligt at have begge tilsluttet samtidig, således at jeg kan bruge musen og scrol knapperne på min laptop og samtidig bruge min eksterne mus?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. marts 2004 - 14:56 #1
Ja. Jeg har en Acer Aspire 1304LC (bærbar) med pointer-mus og en USB Trackman.
Begge virker fuldt ud.
Avatar billede kaspervt Nybegynder
31. marts 2004 - 15:29 #2
Hordan gør du det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. marts 2004 - 15:37 #3
huh? Jeg installerer bare driverne til det..
- Pointer-musen på bærbaren er altid aktiv.
- når jeg vil bruge min USB Logitech TrackMan Wheel, sætter jeg bare USB stikket i.

Du skal gerne have fået drivere til pointer-musen, med din computer. Hvis det er med pre-installed Windows (f.eks. med en restore cd), er driveren til pointer-musen allerede installeret.

Det næste du skal gøre, er at installere driveren til din eksterne mus. For at du kan indsætte musen, når du vil, skal stikket være et USB stik. Ellers skal computeren først lukkes ned, stikket sættes i, og computeren startes igen.
Hvilken ekstern mus har du/overvejer du at købe?

En USB Logitech TrackMan Wheel kan anbefales. Den jeg har findes her: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18728
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. marts 2004 - 15:40 #4
Jeg ligger tit i min seng om aftenen, når jeg besvarer spørgsmål på Eksperten.dk :-)
Der er det godt med en TrackMan, i det man ikke rigtigt kan flytte musen, fra side til side..
Man skal huske at have en (stor) bakke under sin bærbar, ellers kan varmen ikke komme væk, pga dynen :-)
Bakken skal enten være, lige så stor som bunden af bærbaren, eller større.
Avatar billede kaspervt Nybegynder
31. marts 2004 - 16:13 #5
Jeg har en ekstern mus, den hedder safeway, den skal ikke plottes til USB. Egentlig er det mest fordi den ikke har et scroll hjul og så ville jeg gerne kunne bruge de to scroll knapper på min bærbar mens min eksterne mus er tilsluttet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. marts 2004 - 16:23 #6
- Hvad er problemet?
- Mangler du driver til 'safeway'?
- Hvilken port bruger musen (COM, PS/2)?
Avatar billede kaspervt Nybegynder
31. marts 2004 - 16:31 #7
Problemet er at jeg ikke kan bruge scroll knapperne på min bærbar, eller i det hele taget musen når min anden mus er tilsluttet. Så er det kun musen der er tilsluttet ps/2 porten der fungere. Knapperne og musen på den bærbare har ingen funktion. Hvis jeg ikke sætter stikket i ps/2 porten, fungere musen på min bærbar som den skal. Men jeg syntes det ville være rart hvis de fungerede samtidig. Det er måske lidt et luksus problem, men det ville være rart at udnytte de resourcer der gør hverdagen lettere:-]
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. marts 2004 - 16:34 #8
Kom med et model nr på din Toshiba Satellite. Det kan være at der står noget om den, eller at der er folk med samme problem..
Avatar billede kaspervt Nybegynder
31. marts 2004 - 16:53 #9
den hedder Toshiba s1800-400.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. marts 2004 - 22:54 #10
Jeg kunne desværre ikke finde noget om det.
Prøv at kigge i Enhedshåndteringen: hold windows-tasten (den med flager) nede og tryk på Pause/Break. Jeg kan ikke huske hvad fanen hedder, men den indeholder en knap der hedder Device Manager(engelsk) / Enhedshåndtering (dansk).

Se om der er nogen konflikter, dvs gule "!" (udråbstegn).
01. april 2004 - 15:24 #11
Hej, bare lige et gæt herfra, jeg kender ikke Toshiba, men jeg har lige haft en masse HP labtops mellem hænderne, og der er et punkt i BIOS, der hedder Multible Pointing Devices, som skal stå til disabled, så kan man køre med mange for skellige mus sammetidig.
01. april 2004 - 15:27 #12
ENABLED, selvfølgelig skal den stå til. Undskyld :)
Avatar billede kaspervt Nybegynder
18. august 2010 - 12:26 #13
slut